„Preto nás mrzí počínanie riaditeľa Západoslovenských energetických závodov, ktorý rozhodol o vypínaní elektrického prúdu v niektorých odberných miestach železníc,“ informoval tlačovú agentúru SITA hovorca ŽSR Miloš Čikovský.
Vypínanie elektrického prúdu je podľa jeho slov rizikové. Prevádzka totiž prechádza na iný zabezpečovací systém, kedy vzniká najviac dopravných nehôd. Ďalšie riziká sú spojené so zníženou spoľahlivosťou technických zariadení. Železnice podľa vyjadrení M. Čikovského môžu z tohto dôvodu neuzavrieť priecestie pre motorové vozidlá a jazdu vlaku prispôsobiť tak, vlak mohol v bezpečnej vzdialenosti zastaviť a nedošlo k dopravnej nehode. Tým však dochádza k meškaniu vlakov, ktoré sa v tomto období podľa hovorcu ŽSR zhoršilo o 3 až 6 %.
Západoslovenské energetické závody, š. p., vypli od pondelka 14. februára elektrický prúd na viacerých odberných miestach železničných staníc a signalizačné a zabezpečovacie zariadenia. V pondelok boli bez elektrického prúdu železničné stanice Strekov, Kremnica nad Hornádom, Gbelce, Mužľa a Hurbanovo-Chotín. V utorok boli bez elektrického prúdu stanice Plavecký Štvrtok, Šurany, Dvory nad Žitavou, Komjatice, Jabloňové, Kuchyňa, Bánov, Príbeta a nefunkčné boli závory na trati Hurbanovo-Chotín, Zohor-Záhorská Ves, Komárno-Kolárovo, Šurany-Uľany, Šurany-Palárikovo, Levice-Kozmálovce a Hurbanovo-Bajč. Nasledujúci deň to boli stanice Levice, Rusovce, Hlboké, Plavecký Mikuláš, Plavecké Podhradie, Sološnica a Rohožník.