ČLÁNOK




Zmrazenie výstavby diaľnic blokuje ekonomický rozvoj východu
31. mája 2001

Zmrazenie výstavby diaľnic na Spiši a posunutie termínov do rokov 2006 až 2014 je neprijateľné. Pre agentúru SITA to uviedol primátor Popradu Štefan Kubík počas celoštátneho seminára Diaľnica, cestná infraštruktúra v Slovenskej republike, ktorý sa v stredu začal v Podbanskom vo Vysokých Tatrách. Primátor Popradu je spolu s ďalšími primátormi zo Spiša rozhodnutý vyvinúť maximálne úsilie na skrátenie týchto termínov. Odďaľovanie výstavby diaľnic na východe Slovenska znamená podľa neho blokáciu prílevu investícií a ekonomického rozvoja celého východného Slovenska.

Vyjadrenie prednostu Okresného úradu v Spišskej Novej Vsi Juraja Beňu, podľa ktorého ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií a Slovenská správa ciest bránia rozvoju Spiša, berie štátny tajomník ministerstva Michal Balog podľa vlastných slov s rezervou. „Ministerstvo ani vláda nie sú kúzelníci a kde niet, musíme stavať a pokračovať podľa priorít stanovených vládou,“ uviedol v stredu M. Balog. Rozhodnutie vlády zo začiatku tohto roka o prehodnotení výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií zodpovedá podľa štátneho tajomníka možnostiam, ktoré má v súčasnosti Slovensko. Nové možnosti výstavby diaľnic a ich rýchlejšie financovanie možno očakávať po vstupe Slovenska do Európskej únie.

Tohto roku je na výstavbu diaľnic určených zo štátneho rozpočtu 7 mld. Sk a z fondov Phare a Ispa 2,2 mld. Sk. Zo štátneho rozpočtu sú podľa generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest Dušana Matonoka uprednostňované stavby na východnom Slovensku. Ide najmä o diaľničný tunel Branisko s privádzačmi od Beharoviec až po Široké. Podľa D. Matonoka na východ Slovenska smeruje viac ako tretina prostriedkov určených na výstavbu diaľnic. Tunel Branisko by mal byť uvedený do skúšobnej prevádzky v júli 2002. Následne by sa malo pokračovať vo výstavbe úseku Važec – Mengusovce, ktorý je momentálne zmrazený, s pokračovaním úseku Mengusovce – Jánovce po roku 2006, ktorý vytvorí obchvat Popradu. Zároveň by sa malo od Prešova začať s výstavbou úseku, ktorý napojí tunel Branisko na diaľničnú sieť.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

14. 11. 2024

USD 1,053 0,010
CZK 25,305 0,010
GBP 0,832 0,003
HUF 407,050 1,650
CAD 1,476 0,008

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS