ČLÁNOK




Zmluva na prvý balík PPP môže byť uzatvorená do septembra
2. januára 2008

Zmluva na prvý balík PPP môže byť uzatvorená do septembra




Rezort dopravy podľa ministra Ľubomíra Vážneho momentálne pripravuje súťažné podklady pre prvé dva tendre PPP na D1 a R1, tretí tender na D1 pri Žiline plánuje vyhlásiť v prvej polovici nového roka


 


Vyhlásenie zatiaľ dvoch z troch plánovaných tendrov na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) považuje minister dopravy Ľubomír Vážny za jednu z hlavných udalostí roka 2007 v pôsobnosti rezortu. Ako ďalej uviedol v rozhovore pre agentúru SITA, s polročným odstupom by mal byť vyhlásený aj tender na tretí balík týchto projektov. „Momentálne pripravujeme súťažné podklady pre prvé dva balíky,“ informoval Vážny s tým, že zmluva s budúcim koncesionárom pre prvý balík na D-jednotke by mohla byť podpísaná približne v auguste alebo septembri 2008.


Uvedený predpokladaný termín by mohli podľa ministra dopravy ohroziť revízne postupy, čiže žiadosti niektorých vylúčených uchádzačov o nápravu a ich následné námietky proti vyradeniu zo súťaže. „To sa nedá vôbec odhadnúť. Uviedli sme primerané časy. Je možné, že sa to natiahne, ale to je už mimo našej moci,“ vyslovil Vážny určité obavy kvôli prípadnému odvolávaniu sa vyradených uchádzačov. Minister pripustil, že v tendroch sa môžu objaviť nejaké chyby. So zmluvou s budúcim koncesionárom však musí podľa neho napokon súhlasiť vláda. Tá posúdi, či ročné platby, ktoré si bude koncesionár nárokovať, sú primerané.


Plánovaný tretí tender cez PPP chce ministerstvo dopravy, ako obstarávateľ týchto projektov, vyhlásiť v prvom polroku 2008 čiastočne aj preto, aby sa ukázalo, koľko prostriedkov zo štátneho rozpočtu si vyžiada splácanie záväzkov po roku 2010. „Ale aj preto, že fyzicky je nemožné zmanipulovať naraz tri tendre,“ dodal Vážny.


Koncesia v prvom vyhlásenom tendri PPP sa týka vypracovania projektovej dokumentácie, výstavby, financovania, prevádzky a údržby diaľnice D1 na úsekoch Dubná Skala – Turany, Turany – Hubová a Hubová – Ivachnová v Žilinskom kraji, ako aj na úsekoch Jánovce – Jablonov a Fričovce – Svinia v Prešovskom kraji v celkovej dĺžke 74,84 kilometra. Koncesná lehota bude trvať najviac 30 rokov. V podmienkach tendra nie je uvedená predpokladaná hodnota stavebných prác, podľa rezortu dopravy však dosahuje 49,1 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Obstarávateľ určil na predkladanie žiadostí o koncesiu na práce lehotu do 8. januára 2008. Obstarávateľ vyzve najviac štyroch záujemcov, ktorí splnili podmienky účasti, na účasť na postupe, ktorým bude uzavretá koncesná zmluva.


Druhý tender sa vzťahuje na tri pripravované úseky R1 Nitra – Selenec, Selenec – Beladice a Beladice – Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometra. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra – Tekovské Nemce dosahujú 16,666 mld. Sk bez DPH. Záujemcovia o získanie tejto koncesie musia predložiť doklady pre o účasť v tendri do 8. februára 2008. rezort dopravy aj v tomto prípade vyzve k postupu do rozhodujúcej fázy súťaže najviac štyroch uchádzačov. Tretí plánovaný tender bude zameraný na technicky najkomplikovanejšie úseky D1 s viacerými tunelmi medzi Žilinou a Martinom v dĺžke 29 kilometrov a s odhadovanými nákladmi 39,867 mld. Sk bez DPH. Chýbajúce úseky na D2 majú byť podľa rezortu dopravy dokončené zväčša do konca roku 2010 a čiastočne v roku 2012 až 2013. R-jednotka by mala byť dokončená v roku 2010.


 


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

22. 11. 2024

USD 1,041 0,011
CZK 25,358 0,012
GBP 0,832 0,001
HUF 411,130 0,630
CAD 1,456 0,014

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS