ČLÁNOK




Zákon o reklame namiesto liberalizácie sprísnil podmienky
6. apríla 2001

Poslanci Národnej rady SR schválili zákon o reklame. Jeho cieľom mala byť liberalizácia a stanovenie jasnejších pravidiel v oblasti reklamy. Pozmeňovacími návrhmi, ktoré snemovňa schválila sa však namiesto liberalizácie v reklame alkoholických nápojov a tabaku podmienky sprísnili. Zákon povoľuje porovnávaciu reklamu, ktorá bola doteraz zakázaná. Zákon mal však liberalizovať aj reklamu alkoholických nápojov, keď popri pive mal umožniť aj reklamu na víno. Poslanci tento návrh ministerstva hospodárstva zamietli. Pozmeňovacími návrhmi snemovňa sprísnila aj obmedzenia reklamy tabakových výrobkov, ktorú zakázala na všetkých druhoch informačných nosičov. Nebudú sa môcť tiež rozdávať vzorky tabakových výrobkov na verejnosti. Tabakové výrobky sa tiež nebudú môcť propagovať na darčekových predmetoch a predmetoch určených mládeži a deťom. Sprísnili sa aj podmienky reklamy pri liekoch. Z reklamy musí jasne vyplývať, že ide o reklamu na liek. Tá musí zároveň upozorňovať aj na riziká používania a obsahovať aj odporúčanie poradiť sa o propagovanom lieku s lekárom alebo lekárnikom.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

17. 1. 2025

USD 1,030 0,003
CZK 25,265 0,034
GBP 0,845 0,002
HUF 412,650 0,300
CAD 1,486 0,009

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS