Spoločnosť IBM oznámila, že National Geographic Society plánuje previesť do digitálneho formátu viac než 10 000 svojich špičkových fotografií z oblasti kultúry, dobrodružných výprav a prírodného sveta. Fotografie budú komerčne dostupné pre celý svet. Nové e-biznisové riešenie typu on-demand rozšíri a zdokonalí informačnú infraštruktúru spoločnosti National Geographic o nové obchodné webové sídlo umiestnené na adrese www.ngsimages.com.
Vďaka novému riešeniu umožní National Geographic všetkým zákazníkom, ktorými sú reklamné agentúry, podnikové marketingové oddelenia a medzinárodní vydavatelia prehliadať, vyberať, nakupovať a sťahovať známe fotografie z celého sveta priamo na vlastný počítač.
„Riešenie IBM pomáha NGS efektívnejšie slúžiť zákazníkom na celom svete vďaka sprístupneniu nášho obrazového materiálu na digitálnom trhu,“ hovorí Maura Mulvihill, viceprezidentka National Geographic pre kolekciu fotografií.
Základom riešenia on demand pre National Geographic je softvér WebSphere Commerce for Digital Media, ktorý umožňuje zákazníkom jednoducho prehľadávať archív a bezpečne nakupovať obrázky na internete. Ďalšie softvérové produkty IBM, Content Manager a databáza DB2, budú slúžiť ako úložisko umožňujúce prehľadávanie, využívanie a analýzu tisícov rôznych mediálnych objektov. Riešenie bude bežať na serveri IBM pSeries. V budúcnosti sa pri digitalizácii v National Geographic použije aj riešenie IBM na správu digitálnych objektov Networked Interactive Content Access (NICA) zamerané zvlášť na publikovanie.
Na začiatku bude nové webové sídlo ponúkať výber 10 000 fotografií – National Geographic predpokladá, že každý rok sa pre komerčné využitie sprístupní ďalších 3000 materiálov. V súčasnosti obsahuje zbierka obrazového materiálu National Geographic viac než 10 miliónov artefaktov.
Spoločnosť IBM pomáha spoločnostiam a organizáciám vytvárať a zavádzať sofistikované, špičkové aplikácie, ktoré sú základom komplexných podnikových riešení. National Geographic sa pripája k rastúcemu zoznamu zákazníkov, medzi ktorých patrí Coca-Cola, CNN alebo Ogilvy & Mather. Títo klienti používajú riešenia IBM na správu digitálnych médií pri prevádzkovaní archívov svojich cenných digitálnych aktív.
IBM patrí k najväčším spoločnostiam na svete v oblasti informačných technológií (hardvér, softvér a služby). Spoločnosť má na celom svete približne 310 000 zamestnancov a pôsobí vo viac než 160 krajinách. IBM a jej partneri ponúkajú klientom úplné spektrum pokročilých informačných produktov od hardvéru a softvéru cez služby a komplexné aplikačné riešenia po outsourcing a školiace projekty. Ďalšie informácie o IBM možno získať na adrese www.ibm.com.
Spoločnosť National Geographic bola založená v roku 1888 a je jednou z najväčších neziskových organizácií zaoberajúcich sa vedou a vzdelávaním na svete. Jej hlavným poslaním je prehlbovať globálne vedomosti a podporovať ochranu našej planéty bádaním, výskumom a vzdelávaním. Spoločnosť každý mesiac oslovuje takmer 200 miliónov ľudí prostredníctvom svojich piatich periodík, kanálu National Geographic, kníh, videokaziet, máp a interaktívnych médií. Spoločnosť National Geographic financovala viac než 7000 výskumných projektov a podporuje vzdelávací program na boj proti nedostatku zemepisných znalostí.