Disney je pritom prvou zo siedmich amerických spoločností, ktoré oslovila EK a deklarovala ochotu spolupracovať na tejto „kauze“. Už začiatkom týždňa napísal európsky komisár pre hospodársku súťaž Mario Monti ostro formulovaný list hollywoodskym filmovým spoločnostiam, v ktorom ich žiada vysvetliť detaily cenovej politiky, pretože DVD kupované v Spojených štátoch sú lacnejšie v porovnaní s dostupnými americkými digitálnymi nosičmi na európskom trhu.
Ich cena sa v USA pohybuje v rozpätí od 15-25 dolárov (11-18 libier), no v Európe je cena toho istého DVD na úrovni 13-20 libier. V rámci regionalizácie predaja sa navyše stáva aj to, že niektoré DVD nie sú kompatibilné s parametrami európskych prehrávačov, a teda sú nepoužiteľné. Existujú tiež signály o komplikáciách pri priamych objednávkach európskych klientov, ktorí chcú získať americké, a teda lacnejšie digitálne nosiče.
Okrem Walt Disney Company kontaktovala Európska komisia aj ďalšie významné spoločnosti – Columbia Pictures, Warner Brothers, Metro-Goldwyn-Mayer, Vivendi-Universal, Fox Entertainment, Twentieth Century Fox a Paramount Pictures.
Róbert Lachkovič