Prezident SR Rudolf Schuster nepodpísal novelu Zákona o telekomunikáciách, ktorú 19. júna 2002 schválili poslanci NR SR. Spomínanú novelu vrátil na opätovné prerokovanie do parlamentu s pripomienkou týkajúcou sa výšky pokuty, ktorú ukladá Telekomunikačný úrad SR v prípade porušenia zákona.
Prezident SR Rudolf Schuster neakceptoval súčasné znenie novely a navrhol niekoľko zmien. Najpodstatnejšou je zníženie pokuty pre prevádzkovateľa v prípade porušenia zákona z 50 miliónov Sk na 20 miliónov Sk. Istá likvidácia prevádzkovateľa služby, ktorú by pôvodná výška navrhovanej pokuty mohla spôsobiť, je dôvodom na opätovné prerokovanie a zváženie argumentov zo strany prezidenta SR Rudolfa Schustera rovnako aj opodstatnených pripomienok zo strany Slovenských telekomunikácií, a.s.
Predkladatelia novely telekomunikačného zákona argumentujú legislatívou z krajín EÚ. Na druhej strane v žiadnom telekomunikačnom zákone členských krajín EÚ takáto výška pokuty (50 miliónov Sk) nie je zakotvená. Samotná výška pokuty je nesystémová a mimoriadne vysoká. V navrhovanej novele Telekomunikačného zákona sú niektoré nejasnosti týkajúce sa možnosti udelenia pokuty až do spomínanej výšky. Súčasne v novele nie je explicitne upravená možnosť opakovného udelenia pokuty.
Uvoľnenie miestnych vedení, ktoré prináša novela Zákona o telekomunikáciách, neznamená liberalizáciu telekomunikačného trhu. Slovenský telekomunikačný trh je už v súčasnosti liberalizovaný – až na poskytovanie hlasových služieb prostredníctvom pevnej verejnej telefónnej siete. Slovenské telekomunikácie, a.s., sa na liberalizáciu telekomunikačného trhu pripravujú a podporujú úplné otvorenie trhu.
Spoločnosť je ale zároveň povinná dodržiavať platné zákony Slovenskej republiky, a to aj v tom prípade, že budú mať nepriaznivý vplyv na samotného zákazníka. Preto pred samotným schvaľovaním novely Slovenské telekomunikácie, a.s., upozorňovali na riziká predčasnej implementácie európskej legislatívy. Povinnosť uvoľniť miestne vedenia (ULL) o rok skôr totiž markantne urýchli rebalancing cien smerom k nákladovo orientovaným cenám a stane sa sociálne a politicky neúnosnou. Súčasne povinnosť uvoľniť miestne vedenia neprinesie verejnosti zníženie cien internetových volaní, ani zvýšenie penetrácie internetu na Slovensku.
Ako vysvetľuje Mark von Lillienskiold, v súčasnosti poverený vedením spoločnosti Slovenské telekomunikácie, a.s.: „Uvoľnenie miestnych vedení priamo nesúvisí s liberalizáciou trhu, nie je nevyhnutnou podmienkou liberalizácie. Ide tu len o využitie miestnych vedení vo vlastníctve Slovenských telekomunikácií, a.s., alternatívnymi operátormi.“
Spoločnosť Slovenské telekomunikácie, a.s., odmieta tvrdenia a obvinenia z lobingových tlakov. Slovenské telekomunikácie, a.s., nezamestnávajú žiadnu osobu na vysokom poste, ktorá súčasne priamo pracuje v prezidentskej kancelárii. Tvrdenia pána Duháčka, zástupcu Občianskeho združenia, ako aj ostatných organizácií sú nepodložené a nezakladajú sa na pravde.
V očiach verejnosti tieto lživé vyhlásenia ohrozujú dobré meno spoločnosti Slovenské telekomunikácie, a.s. Slovenské telekomunikácie, a.s., preto zvážia prípadné využitie právnych prostriedkov na ochranu dobrého mena spoločnosti.