ČLÁNOK




Váhostav sa dohodol s bankami na svojom financovaní
30. mája 2014

 Stavebná spoločnosť Váhostav – SK, a.s. v piatok informovala, že úspešne ukončila rokovania so štyrmi bankami a uzatvorila s nimi stabilizačnú dohodu zabezpečujúcu prevádzkové financovanie a úverovanie svojich aktivít. Stabilizačná dohoda medzi veriteľmi a dlžníkom upravuje podmienky a limity úverovania spoločnosti. Váhostav – SK podpísal dohodu so štyrmi finančnými ústavmi – Tatra bankou, Slovenskou sporiteľňou, ČSOB a Komerční bankou.

„Banky prejavili voči nám dôveru a preto budeme s nimi v najbližšom období spolupracovať vo finančnej oblasti. Môžeme opätovne potvrdiť, že naša spoločnosť nemá v úmysle podať návrh na reštrukturalizáciu a podpísaná dohoda s bankami je toho dôkazom,“ povedal generálny riaditeľ Váhostavu – SK Ján Kato. „Zmluva je zároveň aktom stabilizácie Váhostavu ako významného hráča na slovenskom stavebnom trhu,“ dodal.

Váhostav – SK podľa predbežnej účtovnej závierky vlani dvojnásobne prehĺbil stratu na 13,5 mil. eur oproti 6,6 mil. eur v roku 2012. Tržby spoločnosti za predaj vlastných výrobkov, služieb a tovaru v minulom roku dosiahli 140,82 mil. eur a medziročne stúpli o 20,4 %. Priemerný počet zamestnancov firmy vlani stúpol o 9,3 % na 1 277. Objem dlhodobých úverov spoločnosti sa podľa týždenníka TREND ku koncu roka 2013 medziročne zvýšil z 1,1 mil. eur na takmer 7,9 mil. eur. Zároveň sa vzhľadom na straty znížili vlastné zdroje. Úverová zaťaženosť (pomer čistého dlhu k vlastnému imaniu) stúpla zo 126 percent na 244 percent. Krátkodobé záväzky spoločnosti v objeme 112,7 mil. eur sú výrazne vyššie ako krátkodobé aktíva vo výške 84,2 mil. eur.

Váhostav – SK mal napríklad na stavbe diaľnice D1 Dubná Skala – Turany v dĺžke 16,4 kilometra problémy s platením svojim dodávateľom v stanovených termínoch. Zdôvodňoval to tým, že ide o stratovú stavbu. Spoločnosť tvrdila, že záväzky na tejto stavbe bude uhrádzať z príjmov za iné stavby, ktoré realizuje. Váhostav – SK je s inými partnermi v združeniach na výstavbu prvého úseku D1 Jánovce – Jablonov, D3 Svrčinovec – Skalité (polovičný profil), D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, D1 Hubová – Ivachnová a R2 Pstruša – Kriváň.

Spoločnosť Váhostav – SK, a.s. bola založená vo februári 1993 a so svojím predchodcom má vyše 60-ročnú históriu. Základné imanie firmy je 20 mil. eur. Spoločnosť od roku 1954 do začiatku 90. rokov 20. storočia uskutočňovala najmä vodohospodárske stavby na strednom a hornom toku Váhu. Stavala priehrady a hydroelektrárne, ako napríklad Liptovská Mara a vodné dielo Gabčíkovo. Po transformácii na súkromnú firmu začala budovať diaľničnú infraštruktúru a železničné koridory, vrátane zložitých stavieb mostov a tunelov. Spoločnosť sa zároveň začala orientovať aj na výstavbu priemyselných komplexov, budovanie infraštruktúry priemyselných parkov a ekologické stavby. Zaoberá sa aj výrobou a montážou prefabrikátov.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

7. 11. 2024

USD 1,079 0,009
CZK 25,262 0,077
GBP 0,832 0,000
HUF 404,580 5,500
CAD 1,496 0,007

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS