Pre agentúru SITA to povedal vedúci útvaru plánu a ekonomiky práce spoločnosti Štefan Opavský. Zníženie hospodárskeho výsledku ovplyvnila podľa Š. Opavského predovšetkým realizácia zmeny štruktúry stavebných prác spoločnosti. Znížil sa podiel vodohospodárskej výstavby a podnik sa vo väčšej miere orientuje na občiansku výstavbu. Diaľničný program, na ktorom sa Váhostav zúčastňuje, sa podľa Š. Opavského zatiaľ nerozbehol v dostatočnom rozsahu. Š. Opavský upozornil, že pod pokles zisku Váhostavu oproti predchádzajúcemu roku sa podpísal aj rast nákladov spojených s finančnými operáciami. Ich zvýšenie o približne 40 mil. Sk zapríčinili hlavne vysoké úrokové sadzby. Tržby za predaj vlastných výrobkov a služieb dosiahli v minulom roku 4,1 mld. Sk, pričom tržby za stavebné práce tvorili 3,9 mld. Sk. Vývoz predstavoval 450 mil. Sk, pričom spoločnosť exportuje do Nemecka, ČR, Ruska a na Ukrajinu. Približne polovicu stavebných prác v zahraničí realizovala spoločnosť podľa Š. Opavského na západe, druhú polovicu na východe. Váhostav zamestnával v roku 1997 priemerne 3 850 pracovníkov a ich priemerný zárobok bol 10 729 Sk. Váhostav Žilina sa zúčastňuje napríklad výstavby Vodného diela Žilina, v rámci združenia s Hydrostavom a ZIPP-om stavia v Bratislave ústredie Národnej banky Slovenska. Spoločnosť realizuje aj výstavbu obchvatu Čadce, diaľničných úsekov Skalité – Zwardoň a Čadca – Osčadnica a námestia Martina Benku v Bratislave.
ČLÁNOK
Váhostav, a.s., Žilina predpokladá za minulý rok zisk pred zdanením 104 mil. Sk. Oproti predchádzajúcemu roku to predstavuje pokles o 76 mil. Sk.
30. januára 1998
KURZY
11. 2. 2025
USD | 1,032 | ![]() |
CZK | 25,101 | ![]() |
GBP | 0,834 | ![]() |
HUF | 403,900 | ![]() |
CAD | 1,479 | ![]() |
TOP TÉMY
SPOLUPRÁCA
ŠKOLENIA
![](/wp-content/themes/flocks/img/vata.gif)