V SR sa za deväť mesiacov predalo 59 303 áut
V období od januára do konca septembra tohto roka mala na slovenskom automobilovom trhu naďalej najväčší podiel značka Škoda s trhovým podielom 21,99 %
Za deväť mesiacov tohto roka sa na Slovensku zaregistrovalo 59 303 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 5,28 %. V septembri sa z toho zaregistrovalo celkovo 5 725 automobilov, čo znamená v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška pokles o 1,47 %. Informovala o tom Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR.
V období od januára do konca septembra tohto roka mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s trhovým podielom 21,99 %, druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Peugeot so 7,39-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Citroën s trhovým podielom 7,28 %. Štvrté miesto patrí automobilom značky Volkswagen so 7,19 %, a piate Suzuki s 5,58-percentným podielom na trhu. Ďalej nasledovali automobily Renault s 5,50-percentným podielom, Kia s podielom 5,01 %, Ford dosiahla podiel 4,92 %, Opel 4,47 %, Hyundai 4,28 %, Fiat 3,65 % a tucet najúspešnejších uzatvára 12. Mercedes-Benz s podielom na trhu 3,45 %.
V kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton sa v tom istom období zaregistrovalo 851 vozidiel, čo je medziročne viac o 43,75 %. Najžiadanejšou značkou bolo opäť Iveco s podielom na trhu 38,19 %, o druhé miesto sa delia s rovnakým podielom 14,45 % Renault Trucks a Misubishi Fuso a tretie miesto patrí vozidlám značky Mercedes-Benz s 10,69-percentým podielom. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton zaznamenal medziročný nárast o 26,23 %, keď sa do konca septembra 2007 zaregistrovalo 3 205 vozidiel uvedenej kategórie. Prvé miesto v tejto kategórii naďalej patrí značke Mercedes-Benz, ktorá dosiahla podiel 18,03 %, druhé miesto obsadila Scania s podielom 17,50 % a tretie Volvo s 16,38-percentým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 189 nových autobusov, čo je o 54,68 % menej ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 52,38-percentný podiel, nasleduje SOR s 24,34 % a ďalšie miesto patrí autobusom značky Renault s podielom 6,35 % na všetkých registráciách v danej kategórii.