V roku 2000 sa na Slovensku predalo približne 156 tis. osobných počítačov. Z toho bolo 46,4 tis. značkových a približne 110 tis. neznačkových, skladaných počítačov. V minulom roku bolo predaných približne 8,1 tis. notebookov a 2,6 tis. serverov triedy PC. V roku 1999 sa pritom predalo takmer 42 tis. značkových osobných počítačov a približne 70 až 90 tis. neznačkových počítačov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu magazínu PC Revue.
Rebríček najpredávanejších značiek na slovenskom trhu vedie podobne ako v roku 1999 Compaq, ktorý zaznamenal v minulom roku nárast predajnosti o 57,5 %. Na druhom mieste sa umiestnil IBM s nárastom predajnosti o 13,8 %. Na treťom mieste sa napriek poklesu o 24,8 % umiestnili počítače značky DTK. Štvrtú priečku obsadila domáca značka Libra a prvú päťku uzatvára spoločnosť Hewlett-Packard. Z pohybov na ostatných miestach rebríčka je výrazný nárast Toshiby v predaji notebookov o 101,2 % a Umaxu o 120 %. Toshiba sa umiestnila v rebríčku všetkých predajcov na šiestom mieste napriek tomu, že predáva iba notebooky a ostatné firmy aj stolné a vreckové počítače alebo servery.
Jedným z rozhodujúcich faktorov, ktorý ovplyvňoval predajnosť výpočtovej techniky v minulom roku, bol podľa PC Revue vývoj kurzu slovenskej koruny voči americkému doláru. Jeho pohyb mal dosah aj na spotrebiteľské ceny počítačov, výsledky celého roka však naznačujú pokračujúci mierny rast predaja na úrovni 11,4 %. Najväčšiu zásluhu na tom majú výsledky Compaqu, ktorého nárast predaja sa na celkovom predaji značkových počítačov podieľal 34 %.
Cieľom prieskumu PC Revue bolo zistiť počty kusov počítačov predaných v roku 2000 v troch kategóriách – stolové počítače, mobilné počítače a servery triedy PC, ako aj podiel jednotlivých značiek na trhu a vývojové trendy. Oslovené boli obchodné zastúpenia zahraničných firiem, distribútori aj významnejší domáci výrobcovia a predajcovia počítačov.