Penetrácia bežného používania internetu sa v Európe zvýšila na 39 percent, keďže je 50 percent týchto spotrebiteľov vo veku 35 rokov alebo menej, internet naďalej zostáva médiom pre vzdelaných mladých ľudí, tvrdí nová správa Technographics, spoločnosti Forrester Research. Ani v súčasnosti internet ešte neprenikol k hlavnej časti populácie a technologickí pesimisti stále nie sú ochotní prijať ho – čomu bránia hlavne vysoké náklady a chýbajúci záujem.
„On-line prístup v Európe za niekoľko rokov skutočne pokročil,“ povedal analytik spoločnosti Forrester, Reineke Reitsma. „V roku 1999 pravidelne používalo internet prostredníctvom PC len 19 percent európskych spotrebiteľov vo veku 16 rokov a viac. Toto číslo sa zdvojnásobilo na 39 percent, čo predstavuje 116 miliónov spotrebiteľov, čím prekonalo aj predchádzajúce predpovede spoločnosti Forrester.
Trhy južnej Európy – Francúzsko, Taliansko a Španielsko, naďalej zaostávajú za úrovňou prijatia siete v Európe, pričom penetrácia internetu tu dosahuje len okolo 30 percent. Severské trhy zostávajú na čele s podielom osôb pripojených do internetu medzi 60 až 70 percentami. Väčšina európskych „surferov“ sa však pripája z Nemecka alebo Veľkej Británie, čo sú dve najväčšie on-line populácie v Európe. Nemecko má pritom najväčší kus z tohto koláča, s viac než 30 miliónmi používateľov internetu, za ktorým nasleduje Veľká Británia s viac ako 20 miliónmi používateľov.“
Polovica všetkých Európanov má prístup k internetu z niektorého miesta, avšak len tri štvrtiny z nich využívajú internet pravidelne. Väčšina pravidelných používateľov internetu sa pripája z domu – len 13 percent všetkých používateľov internetu má pripojenie iba z práce. Miesto, odkiaľ sa používatelia pripájajú k sieti, ovplyvňuje ich správanie – používatelia, ktorí internet využívajú len na prácu, trávia na ňom 5 hodín týždenne, čo je o 1,7 hodiny menej ako používatelia, ktorí využívajú internet z domu.
„V dôsledku potreby komunikácie a klesajúcich cien hardvéru a pripojenia sa počet používateľov internetu počas nasledujúcich piatich rokov zvýši z 39 na 67 percent. Dokonca roka teda bude v Európe viac ako 200 miliónov pravidelných používateľov internetu,“ dodáva Reitsma. „Nemecko bude viesť tento rebríček so 70 percentami svojho obyvateľstva, čo predstavuje 48,5 milióna obyvateľov, ktorí budú pravidelne využívať internet v roku 2006. Francúzsko a Taliansko dosiahnu najvyšší prírastok nových pravidelných používateľov internetu – viac ako 30 miliónov nových používateľov za nasledujúcich päť rokov, čo bude spolu tvoriť viac než 40 percent všetkých nových používateľov. Taliansko zaznamená najvyšší rast, pričom do roku 2006 dosiahne penetráciu až 68 percent, čo je 33,1 milióna pravidelných používateľov internetu. Veľká Británia skončí na tesnom treťom mieste, so 68 percentnou penetráciou, čiže s 32,8 milióna pravidelných používateľov. Francúzsko bude o niečo pomalšie, penetráciu tu v roku 2006 dosiahne len 64 percent, čo je 31,3 milióna používateľov. Penetrácia internetu dosiahne nasýtenie pri 70 percentách od roku 2003. Rakúsko a Švajčiarsko budú od roku 2004 pokračovať v raste, čo bude výsledkom ich vysokých príjmov a veľkého počtu technologických optimistov. Ich celková pravidelná penetrácia internetu dosiahne do roku 2006 spolu 75 percent.“