V budúcom roku by mohol počet užívateľov internetu na Slovensku vzrásť medziročne približne o dve tretiny. V súčasnosti má k internetu prístup 15 až 17 % občanov. Na tlačovej besede to povedal riaditeľ spoločnosti Factum Slovakia, s.r.o., Štefan Škultéty. Factum Slovakia je dcérska firma nadnárodnej spoločnosti Taylor Nelson Sofres.
„V súčasnosti sú prekážky ďalšieho rozšírenia internetu v cene pripojenia a v nákladoch za hardvér,“ komentoval. V budúcom roku by mal mať pozitívny dopad vstup reklamných firiem na Slovensko. Ich aktivity by mal pomôcť rozvoju elektronického obchodovania.
Zákazníci na Slovensku majú vysoký záujem o nákup po sieti, avšak podľa Š. Škultétyho je potenciálny objem obchodu otázny vzhľadom na kúpyschopnosť obyvateľstva. V súčasnosti užívatelia nakupujú cez internet hlavne hudobné nosiče a knihy. Podľa výsledkov výskumu ohľadom využívania internetovej siete, ktorý firma uskutočnila v treťom štvrťroku tohto roka, priemerný slovenský užívateľ internetu je muž vo veku 29 rokov s minimálne stredoškolským vzdelaním.
Taylor Nelson Sofres poskytuje marketingové služby hlavným národným a nadnárodným spoločnostiam operujúcim vo viac než 50 krajinách. Sieť zastúpení spoločnosti pokrýva viac ako 30 krajín sveta, čo radí túto marketingovú skupinu na štvrté miesto v celosvetovom rebríčku.