Tržby amerických on-line predajcov vzrástli v druhom štvrťroku medziročne o 3,7 % na 10,24 mld. USD. Ich podiel na celkových tržbách v maloobchode však klesol. Vo štvrtok o tom informovalo americké ministerstvo obchodu. Za prvé tri mesiace tohto roka on-line tržby klesli o 11,6 % na 9,88 mld. USD. Na rozdiel od iných štatistických údajov ministerstvo neupravuje on-line maloobchodné tržby o sezónne vplyvy.
Správa dokazuje, že internetový predaj stále tvorí len malú časť celkového predaja v Spojených štátoch amerických. Podľa zverejnených údajov v druhom štvrťroku dosiahli len 1,2 % celkových maloobchodných tržieb. V prvom štvrťroku táto relatívna hodnota predstavovala 1,3 %. Tempo rastu predaja na internete takisto zaostáva za rastom celkových tržieb v maloobchode, keď on-line predaj vzrástol o 3,7 % a celkový predaj o 11 %.
Výsledky sa zakladajú na prieskume predaja 11 tisíc on-line predajcov a nezahŕňajú niektoré tržby z bežných služieb ako je predaj leteniek, lístkov na koncerty, on-line brokerské služby alebo pornografiu.