Najväčšia britská maloobchodná spoločnosť Tesco Plc, ktorá prevádzkuje sieť supermarketov, zaznamenala v prvom polroku 14-percentný rast zisku a tržieb a oznámila, že v tomto roku vytvorí na celom svete 20 000 pracovných miest. Britská spoločnosť je momentálne druhou najväčšou maloobchodnou firmou v Európe a zaznamenáva najvyššiu mieru organického rastu spomedzi všetkých maloobchodných predajcov potravín na európskom kontinente, ktorá je približne dvojnásobkom miery väčšieho francúzskeho rivala Carrefour.
Tesco čerpá výhody z rozsiahlej expanzie do oblastí predaja nepotravinárskych produktov, akými sú odevy a produkty pre zábavu, ako aj do regiónov východnej Európy a Ázie. Firma taktiež zvažuje možnosti vstupu na čínsky a japonský trh. Prevádzkový zisk firmy Tesco dosiahol od 11. februára do 11. augusta v zhode s očakávaniami 481 mil. libier. Obrat spoločnosti vzrástol v rovnakom období medziročne na 11,5 mld. GBP z 10,1 mld. GBP.
Tesco odštartovalo v tomto týždni doposiaľ najväčšiu kampaň, zameranú na znižovanie cien, v rámci ktorej zlacní 3 500 druhov tovarov v hodnote 100 mil. GBP. V minulom roku uskutočnila zlacnenie o 400 mil. GBP. Spoločnosť taktiež uviedla, že v tomto fiškálnom roku plánuje vytvoriť 8 000 pracovných miest vo Veľkej Británii a 12 000 v zahraničí.