Firma Tylor Nelson Sofres (TNS), ktorá sa zaoberá výskumom trhu predstavila novú technológiu zberu informácií o návštevnosti internetových stránok, portálov a serverov pod menom iDOT. Ostrá prevádzka tohto systému sa má podľa riaditeľa TNS Ivana Šimeka začať 1. septembra tohto roku.
Táto technológia umožňuje zistiť počet autentických návštevníkov internetových stránok, identifikovať počet návštev užívateľov, čas strávený užívateľom na severi, prekrývanie medzi servermi a pohyb užívateľa medzi servermi. Uviedol to Tomáš Urbánek zo spoločnosti Taylor Nelson Sofres. Technológia umožňuje monitorovať návštevnosť počas dňa, týždňa a mesiaca a určiť aj koľko je celkový počet unikátnych užívateľov internetu. Okrem toho technológia umožňuje rozdelenie serveru na jednotlivé časti. Na základe nej sa dá presne povedať o čo majú užívatelia záujem.
Šimek poznamenal
Vo svete existujú štyri základné metódy merania návštevnosti internetových stránok. Prvou skupinou sú metódy založené na princípe site-centric, ktorého údaje generujú servery stránok www. Metódy user-centric sú založené na tom, že údaje o nich generujú užívatelia. Ďalším nástrojom sú spôsoby merania vzchádzajúce z princípu browser-centric, čo je vlastne hybrid zložený z údajov získaných od užívateľov a informácií generovaných servermi.
Na Slovensku 83% dospelej populácie vie, čo je to internet. Skúsenosti s ním má asi 24%. Podľa výskumov TNS aktívny slovenský používateľ internetu sa pripája zvyčajne niekoľkokrát denne, jedna návšteva však netrvá dlhšie ako hodinu. Na pripojenie v zamestnaní využíva najmä pevnú linku, doma dial-up (vytáčané spojenie). Častejšie sa však pripája v práci. Približne 70% slovenských užívateľov internetu, ktorí nemajú doma pripojenie, uvažuje o zriadení domáceho pripojenia. Pre internetových providerov to znamená zhruba 300.000 potenciálnych zákazníkov. Slovenské firmy využívajú na pripojenie k internetu najčastejšie služby spoločností Nextra a Euroweb. Na 2. mieste sa s malým percentuálnym rozdielom umiestnili Slovenské telekomunikácie.