Tatra banka, a.s. Bratislava plánuje od začiatku marca uviesť na slovenský trh novú službu v oblasti elektronického a internetového bankovníctva. Nový produkt pod názvom MicroPay bude mať charakter platobného nástroja, prostredníctvom ktorého budú môcť klienti realizovať tzv. mikroplatby za informácie a služby dostupné na internete. Poplatky za tieto služby by sa pritom mali pohybovať už od niekoľkých halierov. Na piatkovej tlačovej besede o tom informovali predstavitelia banky.
Ako pre novinárov uviedol člen predstavenstva Tatra banky Philippe Moreels partnermi banky v tomto projekte by mali byť prioritne poskytovatelia informácií na internete, v prvej fáze predovšetkým mediálni partneri, čiže vydavatelia slovenských periodík. Podľa jeho slov nemá banka zatiaľ so žiadnym z nich podpísanú reálnu zmluvu. Dodal však, že banka nový produkt s určitosťou spustí od 1. marca vo forme pilotného projektu s jedným z uvažovaných mediálnych partnerov. Jeho meno však odmietol špecifikovať.
Predstavitelia Tatra banky dospeli k názoru, že aj na Slovensku dozrel čas na spoplatňovanie hodnotných informácií sprostredkovávaných internetom. V pripravovaných rokovaniach s potenciálnymi partnermi chce preto Tatra banka ich poskytovateľov presvedčiť, aby ich prestali poskytovať zadarmo a pristúpili k ich spoplatneniu.
Ako uviedol vedúci oddelenia vzťahov s verejnosťou v Tatra banke Roman Začka, MicroPay, čiže platenie za obsah poskytovaný na internete, v konečnom dôsledku skvalitní celkovú ponuku, pretože umožní klientovi získať aj také informácie a služby, ktoré doteraz nebolo možné poskytnúť bezplatne. „Pre prevádzkovateľov internetových informačných serverov mikroplatby predstavujú zefektívnenie účtovania a vysporiadania malých platieb, znižovanie nákladov a alternatívny zdroj príjmu popri reklame a predplatnom. Pre používateľov internetu sú mikroplatby pohodlným prostriedkom na získanie hodnotných informácií,“ uviedol R. Začka.
MicroPay nadväzuje na ďalšie internetové produkty Tatra banky – TatraPay, eliot.pay alebo CardPay. Používateľ internetu, ktorý bude mať záujem túto novú službu banky využívať, sa bude musieť najskôr zaregistrovať do systému MicroPay a previesť finančné prostriedky na svoj MicroPay kredit zo svojho účtu alebo karty. Mikroplatba za informačný obsah sa potom zrealizuje priamo po kliknutí na spoplatnenú hypertextovú linku a odsúhlasení používateľom.