Tatra Banka, a.s., Bratislava, technologický líder v poskytovaní služieb elektronického a internetového bankovníctva, prináša v týchto dňoch na slovenský trh ďalšie možnosti realizovania platieb prostredníctvom internetu na Slovensku. Pomocou nového platobného nástroja „MicroPay“ budú môcť klienti realizovať tzv. mikroplatby, t.j. platenie za informácie a služby v hodnote od niekoľkých halierov do 10 Sk, nenáročným a podstatne efektívnejším spôsobom ako doteraz.
„Aj na Slovensku už dozrel čas na mikroplatby. Presviedča nás o tom úspech mnohých nových internetových projektov. MicroPay umožní jednoduchý prístup k platenému obsahu na internete a v konečnom dôsledku skvalitní jeho ponuku, pretože umožní poskytovať také informácie a služby, ktoré nebolo doteraz možné poskytnúť bezplatne, a to veľmi pohodlnou formou, za štandardne vysokých garancií Tatra banky“ – hovorí Roman Začka, vedúci oddelenia public relations.
Pre prevádzkovateľov internetových informačných serverov mikroplatby predstavujú zefektívnenie účtovania a vysporiadania „malých platieb“, znižovanie nákladov a alternatívny zdroj príjmu popri reklame a predplatnom. Pre používateľov internetu sú mikroplatby pohodlným nástrojom na získanie hodnotných informácií, ktoré prevádzkovatelia obsahu sprístupnia zo svojich archívov.
„MicroPay“ logicky nadväzuje na ďalšie úspešné internetové produkty Tatra banky – TatraPay, eliot.pay, či CardPay. Podobne ako tieto produkty aj „MicroPay“ využíva prednosti internetu – rýchlu a bezproblémovú komunikáciu, prístup k službám 24 hodín denne, či dokonalý prehľad o uskutočnených operáciách.
„Maximálna jednoduchosť a pohodlie pre používateľa. To boli ciele, ktoré sme si stanovili pri iniciovaní vývoja tohto inovatívneho produktu. Mikroplatba cez MicroPay je práve taká, spoplatnený informačný obsah sprístupňuje prakticky na jeden klik myšou“ – vysvetľuje Rastislav Štric, eMarketing projekt manažér v Tatra banke.
Systémy mikroplatieb vo svete si kladú za cieľ minimalizovať cenu jednotlivých transakcií a akumulovať ich do väčších celkov, preto poskytujú jednoduché používateľské rozhranie a robia „mikronákup“ veľmi pohodlným pre používateľa. Z praktického pohľadu, používateľ nemusí nič inštalovať, stačí ak si na svoj „MicroPay“ kredit prevedie finančné prostriedky napr. v hodnote 50 SK zo svojho účtu alebo karty. Mikroplatba za informačný obsah je potom realizovaná priamo po kliknutí na spoplatnenú hypertextovú linku a odsúhlasení používateľom. Na Slovensku sa dlhodobo uvažuje o produkte, ktorý prinesie platený obsah a služby prístupné cez mikroplatby a záujem prejavilo niekoľko známych informačných serverov. „MicroPay“ má ambíciu plne uspokojiť túto potrebu.
Tatra banka je technologickým lídrom v oblasti poskytovania služieb elektronického bankovníctva s najširším portfóliom internetových produktov. Tatra banka získala v októbri roku 1999, prestížne ocenenie na výročnom udeľovaní cien Technology for Retail Banking Excellence Awards, od svetovo uznávaného časopisu Banking Technology a získala cenu aj za službu B-mail, ktorá zvíťazila v kategórii Najlepší on-line bankový produkt roka.