ČLÁNOK




System21 Distribution poskytuje detailný pohľad na každú fázu procesu ponuky a dopytu
6. augusta 2003

Len nedávno sa ukončil projekt implementácie informačného systému System21 pre spoločnosť FIDES Zdravotnícke zásobovanie, a.s. Implementáciu uskutočnila softvérová spoločnosť SOFTIP, a.s. s generálnym dodávateľom IBM Slovensko, s.r.o. a subdodávateľom a ditribútorom autorských práv aplikácií System21 GEAC Enterprise Solution, s.r.o.

Ako prvé sa zrealizovalo spracovanie ekonomických a finančných operácií v prepojení na pôvodný zásobovací a distribučný systém spoločnosti Fides. Základné overenie logistických procesov bolo realizované na tzv. colných skladoch. Následne, po preverení všetkých funkcií systému vrátane rozsiahlych špecifických úprav v testovacom prostredí so simuláciou reálnej prevádzky a záťaže, bola cez System21 spustená reálna distribučná prevádzka spoločnosti. Pozoruhodné na realizácii projektu je, že pri nábehu na inovovaný informačný systém nebola prevádzka spoločnosti prakticky vôbec zastavená a obmedzená. Znamená to neprerušené spracúvanie viac ako jeden a pól tisíca odberateľských denných objednávok, takmer 10 000 skladových položiek, s ktorými súvisí okolo 35 000 skladových a takmer 8 000 účtovných pohybov.

System21 je produktom tretej generácie produktov JBA – po Olympiku v osemdesiatych a Businesse 400 z počiatku deväťdesiatych rokov. Je doň zapracované mnohoročné know-how tisícok používateľov tohto produktu po celom svete a taktiež aj absolútne najnovšie technológie z oblasti IT a spracovania podnikových údajov. System21 využíva dominantné technológie typu klient/server, objektovo orientované programovanie a grafické užívateľské rozhranie. Zákazníkovi tak poskytuje rozsiahly operačný priestor s širšími možnosťami využitia.

System21 ponúka riešenie pre klasické strojárenské firmy, pre veľké distribučné spoločnosti a rieši špecifické požiadavky a nároky v oblastiach automobilového, elektrotechnického, potravinárskeho a nápojárskeho priemyslu a priemyslu obuvníckeho či odevného.

System21 dnes obsahuje 40 aplikácií. K základným patria finančné a výrobné aplikácie, logistika a odbyt, riadenie služieb a servisu. Dôležitou súčasťou sú tiež systémy podporujúce rozhodovací proces vedúcich pracovníkov. Keďže funkcionalita jednotlivých aplikácií je značne rozsiahla, vyhovie aj tým zákazníkom, ktorí majú veľmi špecifické požiadavky na informačný systém a jeho jednotlivé funkcie.

Jadrom dodávky informačného systému pre Fides Zdravotnícke zásobovanie je aplikačné vybavenie System21 Distribution upravené na špecifické podmienky farmaceutických distribučných firiem, ktoré vyhovuje požiadavkám a potrebám v podmienkach stáleho zvyšovania tlaku zo strany odberateľov v prostredí špecificky regulovaného trhu liekových a zdravotníckych prípravkov. Možnosť zníženia nákladov a zrýchlenia obrátky zásob nespočíva iba vo vylepšení interných postupov spoločnosti, ale tiež v získaní informácií o ponuke a dopyte doslova do minúty.

System21 Distribution poskytuje detailný pohľad na každú fázu procesu ponuky a dopytu. S jeho pomocou je možné stále zvyšovať spokojnosť zákazníka a znižovať náklady na logistiku. Uspokojovanie potrieb zákazníkov je realizované prostredníctvom aktivovaného workflow procesu. Je teda možné uspokojiť všetky druhy objednávok. Pre podporu týchto procesov slúži predaj cez telefón, plánovanie dodávok, priama dodávka od dodávateľa a ďalšie funkcie vrátane prepojenia na colné, ponukové a objednávkové systémy. System21 Distribution pokrýva všetky požiadavky distribútora liečiv, zdravotníckeho a iného materiálu, vrátane legislatívnych požiadaviek a národných zvyklostí. Rozsiahle úpravy System21, realizované počas projektu, ho prispôsobili špecifickým procesným požiadavkám spoločnosti Fides. Zásobovanie pokrýva proces nákupu od vystavenia objednávky cez jej uvoľnenie a príjem tovaru, až do spárovania príjmu s faktúrou. Spracovávať je možné samostatné nákupné objednávky a nákupné požiadavky, ale aj vysoko sofistikované interaktívne nákupné rozvrhy. Expedícia podporuje tvorbu konsolidovaných viacúrovňových zásielok s možnosťou odoslať ohlásenie týchto zásielok zákazníkom pomocou EDI. Systém plánovania dopravy umožňuje plánovať využitie tak vlastného vozového parku ako aj parku externých dopravcov podľa okamžitých potrieb.

Spoločnosť SOFTIP, a.s. patrí dnes medzi najvýznamnejších dodávateľov informačných systémov. Na slovenskom trhu zaujíma významné postavenie aj ako ich systémový integrátor. SOFTIP, a.s., ako znalec slovenského podnikateľského prostredia, legislatívneho priestoru, kultúry a zvyklostí pri komunikácii slovenského trhu, má vlastnú bohato rozvetvenú distribučnú a vysoko kvalifikovanú konzultačnú sieť. SOFTIP, a.s. je tiež dôveryhodným partnerom pre prenos svetových špičkových informačných technológii a know-how do prostredia slovenských podnikov, ale aj zahraničných podnikateľských subjektov pôsobiacich na slovenskom trhu. Postavenie, význam a dôveryhodnosť firmy je dokumentovaná viac ako 6 500 zákazníkmi v oblastiach ekonomiky, obchodu, výroby a služieb, hotelov a reštaurácií, spoločností dodávajúcich médiá (voda, plyn, energia, … ), bánk, poisťovní a fondov. V tomto roku boli spoločnosti SOFTIP udelené certifikát a Zlatá medaila Nadácie Slovak golg za jej personálne systémy.

Od roku 2000 je SOFTIP, a.s. prakticky jediným partnerom kanadskej spoločnosti GEAC na Slovensku.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

20. 12. 2024

USD 1,039 0,001
CZK 25,121 0,006
GBP 0,830 0,005
HUF 414,180 1,870
CAD 1,495 0,002

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS