ČLÁNOK




Správa o slovenskom internete 1/2002
3. mája 2002

Pravidelne trikrát do roka mapuje prostredie internetu prostredníctvom voľnopredajných štúdií iPanel Správa o slovenskom internete a iOmnibus Internet v Slovenskej republike jedna z popredných agentúr na slovenskom výskumnom trhu – spoločnosť Taylor Nelson Sofres SK. Obe štúdie nadväzujú svojimi informáciami na predchádzajúce vlny realizované v minulých rokoch.

Štúdia iPanel „Správa o slovenskom internete 1/2002“ prináša informácie o vývoji užívateľského správania aktívnych užívateľov internetu a je pomerne rozsiahla (má 155 strán). Pozostáva z viacerých tematických okruhov – obsahuje dáta o internete všeobecne, znalosti poskytovateľov internetu, návštevnosti internetových portálov aktívnymi užívateľmi, využitie a znalosť free-mailových služieb, elektronického bankovníctva, elektronického obchodu. Správa tiež prináša informácie o vnímaní reklamy na internete a monitoruje záujem o prenajímanie softvérových aplikácií.

Zber dát sa uskutočnil 20. 2. – 27. 2. 2002 a bol k nemu použitý vlastný panel respondentov (iPanel), z ktorého bolo oslovených 2 795 respondentov. Členovia iPanelu sú regrutovaní na základe registrácie na www stránke www.vyskumy.sk. Získané dáta boli spracované pomocou technológie SPSS a triedené podľa kritérií: pohlavie, vek, vzdelanie, pracovné zaradenie, kraj a veľkosť bydliska.

Z hlavných výsledkov vyberáme:
· jednoznačne najdôležitejšími faktormi pri výbere poskytovateľa domáceho pripojenia na internet je spoľahlivosť a stabilita spojenia, rýchlosť pripojenia a pripojenie kedykoľvek na prvý pokus
· necelá polovica respondentov platí za domáce pripojenie na internet mesačným paušálom, každý piaty využíva bezplatné pripojenie na internet, podľa dĺžky pripojenia platí za pripojenie na internet 24% a predplatené karty využíva 11,2% respondentov
· veľká väčšina aktívnych užívateľov internetu (80,1%) využíva v súčasnosti možnosť posielať svoje e-maily prostredníctvom poskytovateľov free e-mailu
· jednoznačne najfrekventovanejším tovarom kupovaním prostredníctvom internetu sú CD-nosiče a knihy

Cieľom prvej časti štúdie iOmnibus „Internet v Slovenskej republike“ bolo mapovanie vybavenosti domácností počítačmi a celkové využívanie PC v Slovenskej republike. Druhá časť bola zameraná na zistenie znalosti a záujmu obyvateľov Slovenskej republiky o internet, počtu a sociodemografie užívateľov internetu, frekvencie a miesta pripojenia, spôsobu využívaného pripojenia, využívanie internetových providerov v domácnosti, faktory dôležité pri výbere providera, spôsoby využívania internetu a skúsenosti s on-line nákupom. Predmetom poslednej časti bola mobilná komunikácia – zistenie počtu užívateľov, využívanie služieb mobilných operátorov a využívanie mobilných telefónov na konkrétne činnosti.

Prieskum sa realizoval formou osobných rozhovorov na vzorke 751 respondentov a bol reprezentatívny vzhľadom na zloženie obyvateľstva Slovenskej republiky vo veku nad 15 rokov. Zber údajov prebiehal v dňoch 11. 2. – 1. 3. 2002.

Z hlavných výsledkov vyberáme:
· vyššie percento respondentov využívajúcich osobný počítač v domácnosti sme zaznamenali u mladších respondentov, so stredoškolským resp. vysokoškolským vzdelaním a s príjmom domácnosti vyšším ako 30 000,- Sk mesačne
· hlavnými prekážkami pre respondentov, ktorí doteraz z internetom nepracovali, sú technické nedostatky – nemajú počítač alebo dostatočné technické znalosti, približne u polovice je absencia možnosti prístupu na internet, necelej polovici tiež chýbajú informácie, akým spôsobom by sa na internet mohli pripojiť
· približne polovica respondentov uviedla, že používa resp. vlastní v súčasnosti mobilný telefón

Štúdie sú určené pre všetkých, ktorí poskytujú služby spojené s internetom – prevádzkovateľov portálov, poskytovateľov pripojenia na internet, zástupcov reklamných a mediálnych agentúr, ale aj bankových inštitúcií a cestovných kancelárií. Viac informácií a ďalšie vybrané výsledky nájdete na stránke www.tnsinteractive.sk

Taylor Nelson Sofres

Sieť zastúpení spoločnosti pokrýva viac ako 50 krajín sveta. Taylor Nelson Sofres poskytuje marketingové služby hlavným národným a multi-národným spoločnostiam operujúcim vo viac než 50 krajinách. Toto radí spoločnosť ako marketingovú skupinu na štvrté miesto v celosvetovom rebríčku. V Slovenskej republike je Taylor Nelson Sofres zastúpená spoločnosťou Taylor Nelson Sofres SK, v Českej republike spoločnosťami Taylor Nelson Sofres Media s.r.o., ktorá na českom trhu realizuje okrem iného peoplemetrový výskum sledovanosti televízie, ďalej spoločnosťou

Taylor Nelson Sofres Factum s.r.o., ktorá je známa svojimi výskumami verejnej mienky a spoločnosťou

A -Connect , ktorá monitoruje reklamu a reklamné výdavky na slovenskom a českom trhu.

PeopleMeter (TM) – systém na meranie televíznej sledovanosti vyvinutý Taylor Nelson Sofres zahrňujúci i najnovší systém PictureMatching (TM), ktorý bol vyvinutý, aby umožnil meranie digitálnych prenosov, operuje v 14 krajinách celého sveta.

PeopleMeter (TM) a PictureMatching (TM) sú registrovanými obchodnými značkami spoločnosti Taylor Nelson Sofres.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

20. 12. 2024

USD 1,039 0,001
CZK 25,121 0,006
GBP 0,830 0,005
HUF 414,180 1,870
CAD 1,495 0,002

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS