Spotrebiteľská dôvera v USA vo februári prudko oslabila
Ekonómovia sledujú ukazovatele dôvery Američanov ako signál budúceho vývoja spotrebiteľských výdavkov, ktoré vytvárajú približne dve tretiny najväčšej svetovej ekonomiky
Index spotrebiteľskej dôvery v USA sa vo februári prudko znížil na 69,6 bodu z januárovej úrovne 78,4 bodu. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vykonala agentúra Reuters spolu s Michiganskou univerzitou. Ukazovateľ sa tak znížil na najnižšiu úroveň od februára 1992. Pod pokles indexu sa podpísali obavy, že slabý ekonomický výhľad vyústi do nárastu nezamestnanosti. Analytici v priemere očakávali, že index klesne len na 76,3 bodu.
Ekonómovia sledujú ukazovatele dôvery amerických občanov ako signál budúceho vývoja spotrebiteľských výdavkov, ktoré vytvárajú približne dve tretiny najväčšej svetovej ekonomiky.