Spotrebiteľská dôvera v USA v septembri výrazne poklesla, pričom zaznamenala najväčší medzimesačný pokles od októbra 1990, keď ju ovplyvnila kríza v Perzskom zálive. Uvádza sa to v správe súkromnej výskumnej spoločnosti Conference Board v New Yorku, ktorá čiastočne zahŕňa ekonomický šok po tragických udalostiach z 11. septembra.
Podľa správy dôveru spotrebiteľov výrazne ovplyvnili slabnúci trh práce a zhoršené podmienky v podnikateľskej sfére. Index spotrebiteľskej dôvery v septembri poklesol na 97,6 bodu z augustovej revidovanej úrovne 114 bodu. Ekonómovia z Wall Street predpokladali pokles dôvery na 105,1 bodu. Septembrová hodnota indexu bola najnižšia od januára 1996. Treba však vziať do úvahy, že 88 % respondentov zúčastnených prieskumu odpovedalo pred útokmi v USA, čo vedie veľa ekonómov k záveru, že index dôvery zaznamená ďalší výrazný pokles, keď bude efekty útokov zahŕňať októbrový prieskum.
„Keďže ekonomické záchvevy po 11. septembri sa v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch budú ďalej odrážať a oznámenia o prepúšťaní budú pokračovať, ekonomika čelí horším časom. Hoci spotrebitelia držali americkú ekonomiku mimo recesie už niekoľko rokov, čoskoro tak nemusí byť,“ uviedol Lynn Franco, riaditeľ centra spotrebiteľského výskumu v spoločnosti Conference Board.