Hlavný ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery v USA v marci vzrástol, čím sa spamätal z predchádzajúceho päťmesačného poklesu. Hlavným stimulom bolo zlepšenie hospodárskych prognóz na nasledujúcich šesť mesiacov a lepšie vyhliadky na trhu práce. Informovala o tom súkromná výskumná spoločnosť Conference Board v New Yorku.
Index merajúci postoj spotrebiteľov k ekonomike sa v marci zvýšil na 117 bodov v porovnaní s februárovou zrevidovanou úrovňou 109,2 bodu. Podľa prognóz analytikov mal index zaznamenať pokles na 104,5 bodu. Očakávania hospodárskeho vývoja v nasledujúcich šiestich mesiacoch sa zlepšili takmer o 13 bodov na 83,6 bodu oproti zrevidovanej februárovej úrovni 70,7 bodu.
„Nedávne oslabenie na akciovom trhu príliš nenaštrbilo vnímanie súčasných hospodárskych podmienok, prípadne budúce očakávania,“ uviedol Lynn Franco, ktorý je riaditeľom Centra spotrebiteľského výskumu v Conference Board.