Spotrebiteľská dôvera v USA v decembri opäť klesla
Ekonómovia sledujú ukazovatele dôvery Američanov ako signál budúceho vývoja spotrebiteľských výdavkov, ktoré vytvárajú približne dve tretiny spotrebiteľských výdavkov najväčšej svetovej ekonomiky
Index spotrebiteľskej dôvery v USA sa v decembri podľa konečných údajov znížil na 75,5 bodu z novembrovej revidovanej úrovne 76,1 bodu. Vyplýva to zo správy, ktorú zverejnila Michiganská univerzita. Index tak oslabil na najnižšiu hodnotu za posledné dva roky, pričom v strede decembra klesol až na úroveň 74,5 bodu. Analytici pritom v priemere očakávali, že index sa zníži na 74,9 bodu. Dôvodom zníženia spotrebiteľskej dôvery je pretrvávajúca kríza bytového sektora, ktorá postihuje celý úverový systém.
Ekonómovia sledujú ukazovatele dôvery amerických občanov ako signál budúceho vývoja spotrebiteľských výdavkov, ktoré vytvárajú približne dve tretiny najväčšej svetovej ekonomiky. Výsledky zostavuje Michiganská univerzita na základe prieskumu asi 500 amerických domácností.