Spoločnosť IBM oznámila podpísanie zmluvy o dodávke služieb On Demand pre skupinu Electrolux, ktorá je najväčším svetovým výrobcom spotrebičov pre domácnosť a záhradu. Zmluva je uzatvorená na 7 rokov a IBM bude v rámci nej spravovať sieť osobných počítačov firmy Electrolux v Európe, pričom jej používateľom sprístupní systém Lotus Notes, podporu, správu a služby helpdesku. Výhodou riešenia On Demand od IBM bude pre Electrolux najmä variabilný cenový model závislý od počtu podporovaných používateľov. Organizácia tak môže zvyšovať a znižovať kapacity podľa podmienok na trhu a marketingovo-reklamných aktivít. V zmluve je zakotvený predpokladaný počet stolných počítačov v rozpätí 13 000 až 19 000.
V rámci dohody vykoná IBM rekonštrukciu súčasného prostredia PC firmy Electrolux zavedením štandardizovanej infraštruktúry a vytvorením podpornej organizácie. IBM dodá osobné počítače, siete LAN a systém Lotus Notes spolu s príslušnou podporou špičkových nástrojov Tivoli na riadenie podniku.
Celosvetový poskytovateľ IT služieb pre firmu Electrolux, divízia Electrolux IT Solutions, bude riadiť proces prechodu a priebežné plnenie zmluvy. Vzájomne výhodný vzťah firiem IBM a Electrolux trvá už desaťročia a súčasná správa predstavuje v rozvoji partnerstva významný krok.
Electrolux a IBM sa spoločne na báze podnikových procesov snažia urýchliť vývoj produktov Electrolux. Viceprezident spoločnosti Electrolux pre správu IT Art Cox vyhlásil: „Zmluva je výsledkom dôkladného skúmania, ktoré trvalo niekoľko mesiacov. Zvolili sme si spoločnosť IBM, pretože rozumie nášmu podniku, dokáže ponúknuť flexibilný prístup a naše kultúry majú k sebe blízko. Sme presvedčení, že vďaka partnerstvu s IBM získame za nižšie náklady štandardizovaný systém s vyšším zabezpečením a lepším využitím našich vlastných investícií. Zmluva sprístupňuje zamestnancom spoločnosti Electrolux, ktorí sa v rámci nej presunú do IBM, vynikajúce možnosti na profesijný rast.“
„Spoločnosť IBM je odhodlaná realizovať inovácie v prospech svojich zákazníkov. Tešíme sa, že pomôžeme spoločnosti Electrolux využiť výhody najlepších technológií a podnikových služieb dodávaných on demand, teda podľa dopytu. Táto zmluva tiež posúva Electrolux, ktorý narástol aj vďaka akvizíciám, smerom k štandardizovanej výpočtovej infraštruktúre. Tá pomôže pri vývoji jednotných procesov a dosahovaní synergického účinku v celej podnikateľskej skupine Electrolux,“ dopĺňa riaditeľ IBM pre globálnych klientov Mike Fletcher.
V rámci dohody prejde pod IBM viac než stovka IT zamestnancov spoločnosti Electrolux, ako aj jej hardvér a iný majetok. Služba sa má podľa plánu spustiť 1. augusta.
O IBM Global Services
IBM Global Services je najväčší svetový poskytovateľ služieb a poradenstva v oblasti informačných technológií, ktorý v roku 2002 dosiahol obrat viac než 36 mld. USD. Zamestnáva 180 000 profesionálov, ktorí poskytujú zákazníkom v 160 krajinách celé spektrum služieb pokrývajúcich e-biznisové potreby klientov, od podnikovej transformácie a skúseností z priemyselných odvetví divízie IBM Business Consulting Services po hosting, infraštruktúru, návrh technológií a vzdelávacie služby. IBM Global Services buduje integrované, flexibilné a odolné procesy v rámci podniku aj medzi obchodnými partnermi a umožňuje zákazníkom maximalizovať využitie podnikového prostredia on demand. Viac informácií možno získať na adrese www.ibm.com/services.
O spoločnosti Electrolux
Skupina Electrolux Group je najväčší svetový výrobca kuchynských, čistiacich a záhradných elektrických spotrebičov, ako sú chladničky, práčky, variče, vysávače, reťazové píly, kosačky na trávu a záhradné traktory. Každý rok si zákazníci vo viac než 150 krajinách kúpia 55 miliónov produktov skupiny Electrolux pre súkromné aj profesionálne využitie. Produkty sa predávajú pod známymi značkami ako AEG, Electrolux, Zanussi, Frigidaire, Eureka a Husqvarna. Skupina Electrolux dosiahla v roku 2002 obrat 133,2 mld. Švédskych korún a zamestnávala 82 000 zamestnancov.