Spoločnosť J&T Finance Group sa stane 90-percentným vlastníkom bratislavskej firmy CEN, s.r.o., ktorá je prevádzkovateľom spravodajskej televízie TA3. Ešte v apríli tohto roku získala J&T väčšinový 60-percentný podiel vo firme CEN. Pred niekoľkými dňami J&T zvýšila základné imanie v spoločnosti CEN o 81 mil. Sk a odkúpila časť podielu troch zakladateľov televízie, čím získa ďalších 30 % a stane sa tak až 90-percentným vlastníkom TA3. Agentúre SITA to v piatok potvrdil generálny riaditeľ TA3 Martin Lengyel.
Základné imanie spoločnosti CEN predstavovalo pôvodne 4 mil. Sk. Po prvý raz ho o 63 mil. Sk navýšila v apríli spoločnosť J&T, keď zároveň získala 10 % obchodného podielu vo firme CEN. Už predtým v novembri 2002 však J&T odkúpila 50-percentný podiel v TA3 od pôvodného investora televízie, ktorým bol britský investičný fond Millenium Electronics, Ltd. Ten sa pred vstupom do spoločnosti CEN zaviazal, že v televízii preinvestuje počas prvých troch rokov celkovo 150 mil. Sk. Cenu, za ktorú britská firma predala svoj podiel spoločnosti J&T, predstavitelia firiem ani televízie nechcú zverejniť.
Podľa Lengyela chcú akcionári súčasným navýšením základného imania televíziu kapitálovo posilniť a finančne stabilizovať. „Máme totiž viacero investičných plánov, chceme obohatiť aj programovú štruktúru TA3,“ dodal. O odsúhlasenie zmeny vo vlastníckych právach už požiadali Radu pre vysielanie a retransmisiu (RVR), ktorá bude o tom rozhodovať v utorok 9. septembra. Zvyšných 10 % akcií v spoločnosti CEN si rozdelia traja zakladatelia spravodajskej televízie – Martin Lengyel, technický riaditeľ TA3 Jozef Sedlák a výkonný riaditeľ TA3 Igor Čekirda. Lengyelov balík sa po zvýšení základného imania zmenší z doterajších 20 na 5 %, Sedlákov zo 16 na 4 % a Čekirdov zo štyroch na jedno percento.
Spravodajská televízia TA3 začala vysielať v septembri 2001. Jej program je možné sledovať v SR aj v Českej republike prostredníctvom káblových rozvodov a satelitu a od októbra 2002 aj na displejoch mobilných telefónov v sieti EuroTel. Základ jej 17-hodinového denného vysielania tvoria polhodinové spravodajské, publicistické a diskusné bloky o aktuálnych udalostiach v domácej a zahraničnej politike, v oblasti financií, športu. Divácky potenciál TA3 za jej súčasných licenčných podmienok predstavuje zhruba okolo 50 percent slovenskej populácie.