Služby elektronického bankovníctva v súčasnosti využíva 8 % klientov Slovenskej sporiteľne (SLSP), pričom mesačne zrealizujú celkovo štvrť milióna transakcií. Jedným z cieľov banky v tejto oblasti je podľa riaditeľa úseku elektronického bankovníctva Michala Grajcára výrazné zvýšenie využívania týchto služieb. Podiel klientov využívajúcich e-banking by sa tak mal do konca roka strojnásobiť.
Ako uviedol, hlavnou prekážkou v rozvoji e-bankingu boli v minulosti vysoké náklady spojené s vydávaním bezpečnostných predmetov. Sporiteľňa však od októbra minulého roka ponúka na identifikáciu klienta okrem finančne náročnejšieho elektronického osobného kľúča aj GRID kartu, ktorá je prístupná aj priemernému klientovi. Podľa Grajcára je preto rozmach e-bankingu v budúcnosti hlavne otázkou formy prezentácie klientovi a jeho akceptácie. „Napriek tomu, že staršia generácia je konzervatívnejšia, mladí ľudia sú veľmi prístupní e-biznisu a požadujú ho,“ dodal.
SLSP začala väčšinu služieb elektronického bankovníctva poskytovať v roku 1998 s výnimkou homebankingu, ktorý zaviedla v roku 1994. Od 1. marca vstúpila na trh s novým produktom SporoTel na podporu telefónbankingu. Klient môže pri tejto službe využiť pomoc operátora pri práci s účtom v prípade, že využíva služby telefónbankingu, prípadne môže získať ďalšie všeobecné informácie. Od stredy 15. marca začne SLSP v spolupráci so spoločnosťou Globtel poskytovať aj službu SIM Toolkit banking. Ide o prvé unifikované bankové riešenie, keď klient kúpou SIM Toolkit karty so zvýšenou kapacitou 32 kB získa možnosť aktívneho prístupu k účtom prostredníctvom mobilného telefónu. Toto riešenie podporuje aj služby Tatra banky, Poštovej banky, VÚB a Ľudovej banky.