Celková hodnota spotrebiteľských transakcií na internete na Slovensku by mala v tomto roku dosiahnuť 2,9 mil. USD, čo je zhruba 140 mil. Sk. Oproti roku 2000 by to znamenalo nárast o 2,1 mil. USD, resp. o 100 mil. Sk, čiže viac ako 3,6-násobne. Vyplýva to z analýzy internetu v Slovenskej republike, ktorý vypracovala spoločnosť IDC.
Výnosy z elektronického obchodu by mali v najbližších rokoch rásť spolu s rastom internetového pokrytia Slovenska. Pozitívne pritom vyznieva počet tzv. dial-up telefonických pripojení, ktorý vzrástol v minulom roku o 120 % na 80 tisíc pripojení.
Hlavnou prekážkou ďalšieho rozvoja slovenského internetu je podľa IDC stále cena pripojenia a nedostatok vysokorýchlostných, najmä DSL a káblových pripojení. K tomu treba ešte pripočítať aj vysokú cenu samotných počítačov, ktorá tiež posúva internet mimo možnosti podstatnej časti obyvateľstva.
Napriek tomu, že jeden internetový provider už poskytuje bezplatné dial-up pripojenie, analytici IDC neočakávajú ďalšie rozšírenie takéhoto obchodného modelu. Príčinou je fakt, že Slovenské telekomunikácie ešte stále neponúkli dohody ohľadne rozdelenia výnosov z telefónnych poplatkov s poskytovateľmi internetu. Aj tak však tento sektor čaká veľký nárast najmä začiatkom roka 2003, keď dôjde k liberalizácií telekomunikačného trhu.
Podľa analytika IDC Jushua Budda je slovenský trh e-commerce ešte stále v rannom štádiu rozvoja, najmä v porovnaní so susedným Maďarskom alebo ČR. „Príkladom pre Slovensko môže byť najmä ČR, kde spoločnosti súťažiace na trhu pevných telekomunikačných liniek spustili bezplatný prístup k internetu a tým zvýšili svoju zákaznícku základňu a penetráciu internetu,“ zdôraznil J. Budd. Ako ďalej vo svojej analýze dodáva, je pravdepodobné, že podobný trend nastane aj na Slovensku.