Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) už po tretíkrát spustila projekt „Prax pre univerzity, riešenia pre firmy 3.0“, ktorý prepája univerzity s firmami. Agentúra ním reaguje na výzvy, ktorým spoločnosti na Slovensku čelia. Jednou z bariér pri získavaní nových investícií s vyššou pridanou hodnotou, ako aj pri rozvoji slovenských inovatívnych podnikov, je totiž podľa SARIO dostupnosť kvalifikovanej pracovnej sily, pričom zručnosti absolventov univerzít často nereflektujú potreby pracovného trhu. “Spolupráca vysokých škôl a praxe je jedným z pilierov vyspelej vedomostnej ekonomiky, pričom Slovensko v štatistikách v tomto ohľade výrazne zaostáva. Prevláda názor, že pre vysoké školy a firmy je spolupráca niekedy zložitá. My sme sa však stretli s veľkým záujmom zo strany firiem aj fakúlt o tento projekt,” uviedol generálny riaditeľ agentúry Róbert Šimončič.
V rámci projektu majú firmy možnosť do 5. decembra predkladať témy bakalárskych, diplomových a dizertačných prác, návrhy oblastí pre vytvorenie spoločných výskumno-vývojových projektov s fakultami, ako aj ponúkať stáže študentom slovenských univerzít. SARIO následne spáruje predložené témy s relevantnými fakultami a usporiada online kooperačné podujatia, na ktorých budú mať výskumníci, profesori a študenti možnosť so spoločnosťami nadviazať priamy kontakt a naštartovať spoluprácu. Do tretieho ročníka projektu sa zapojilo 6 fakúlt, a to Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave, Prírodovedecká fakulta – Katedra molekulárnej biológie Univerzity Komenského v Bratislave, Drevárska fakulta Technickej univerzity vo Zvolene, Stavebná fakulta Žilinskej univerzity v Žiline, Fakulta elektrotechniky a informatiky Technickej univerzity v Košiciach a Strojnícka fakulta Technickej univerzity v Košiciach.
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu je štátna agentúra Slovenskej republiky, ktorá vznikla v roku 2001 v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva SR. Usiluje sa o príliv investícií s exportným potenciálom a pridanou hodnotou na Slovensko, podporuje exportné aktivity slovenských spoločností na globálnom trhu a iniciuje transfer najmodernejších inovatívnych technológií do výrobnej praxe. Agentúra úspešne ukončila niekoľko stoviek investičných projektov a umožnila tisícom slovenských firiem rozvinúť ich aktivity v oblasti zahraničného obchodu. Medzi jej najväčšie úspechy patria realizované investičné projekty štyroch automobiliek, ale aj spoločností Amazon, Minebea Mitsumi, Johnson Controls, IBM, Embraco, Honeywell či Siemens.