Slovenská agentúra pre rozvoj obchodu a investícií (SARIO) má v súčasnosti rozpracovaných 40 nových projektov v hodnote investícií približne 2 miliardy EUR (v prepočte takmer 80 miliárd Sk).
„Z nich asi polovica je pripravená do takej miery, že vo veľmi blízkom čase by sa mali podpisovať investičné zmluvy alebo memorandá,“ uviedol na dnešnej konferencii o automobilovom priemysle generálny riaditeľ SARIO Roman Kuruc s tým, že prevažná časť projektov je viazaná na automobilový priemysel v podobe dodávateľov pre PSA a Hyundai Kia. Projekty sú lokalizované hlavne v oblasti Žiliny a Martina. Investičné prostriedky by mali na Slovensko prísť hlavne z USA, Nemecka, Francúzska a Japonska.
Problémy pri umiestňovaní investícií v rámci týchto projektov spočívajú podľa Kuruca hlavne v infraštruktúre, ale významnú úlohu zohráva tiež časový faktor. „Mnohí z týchto dodávateľov si nechávali rozhodnutie až na poslednú chvíľu a keďže ich produkcia musí začať zhruba koncom roku 2007, je najvyšší čas, aby sa rozhodli,“ konštatoval Kuruc.
V roku 2007, na kedy ohlásila začiatok výroby automobilov v lokalite pri Žiline juhokórejská spoločnosť Kia Motors, bude Slovensko podľa Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR schopné vyrábať približne 750 až 800 tisíc automobilov ročne. Pri nezmenených objemoch výroby áut v ostatných štátoch sveta by sa tak SR stala najväčším producentom vozidiel v prepočte na 1 000 obyvateľov.
Osobné automobily budú v roku 2007 podľa zatiaľ dostupných informácií vyrábať na Slovensku tri spoločnosti. Kým Kia ráta po tomto dátume s produkciou 200 000 vozidiel ročne, už o rok skôr začne výrobu pri Trnave francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën, ktorého cieľový plán hovorí o 300 000 automobiloch ročne. Volkswagen predpokladá produkciu 250 až 300 tisíc áut ročne.