Dajú sa zemiakové lupienky Pingles zapíjať štavou Minute Maind? Firmy Coca Cola a Procter & Gamble so dokonca myslia, že je to nutné. Tieto spoločnosti oznámili, že vytvoria spoločný podnik, ktoré spojí výrobu nealkoholických nápojov a chrumkavého tovaru, ktorý každý z konzumentov pozná z dlhých televíznych večerov. Vďaka spojeniu môžu noví partneri dobehnúť a možno aj predbehnúť hlavného rivala na spomínaných trhoch, ktorým nie je nik iný ako PepsiCo.
Recept spoločného podniku predpokladá použitie nasledovných surovín. Coca Cola navrhuje do hrnca naliať šťavy Minute Mind a nápoje Hi-C, Five Alive, Fruitopia. Ročne ich predá za viac ako 2 mld. USD. Procter & Gamble navrhuje priliať šťavy Sunny Delight a nasypať zemiakové lupienky Prigles. Predá ich asi za rovnaký peniaz ako Coca-Cola. Celkom by sa malo do spoločného podniku dostať 40 nových značiek oboch zakladateľov. Podnik nemá zatiaľ meno, ale mal by sa skladaťz 15 výrobných závodov. Podľa informácií Wall Street Journal sa diskusie o novom podniku začali asi pred pol rokom. Všetko odšatartovala jedna spoločná večera manažérov oboch spoločností v meste Cincinnati, kde je sídlo firmy Procter & Gamble. Spoločný podnik je v súlade so stratégoiu značky Coke, ktorá chcela rozšíriť výrobu „nebulnikových“ nápojov, pretože to rok za rokom strácajú popularitu medzi spotrebiteľmi. Coca-Cola si myslí, že práve spoločnosti Procter &Gamble sa podarilo obsadiť tú časť segmentu trhu, o ktorú mala záujem. Procter & Gamble v minulosti uvažoval, že predá značky Pringles ? Sunny Delight. Práve preto sa stal spoločný podnik východiskom zo situácie. Analytici hodnotia zámer oboch amerických gigantov ako snahnu oživiť najmenej perspektívne oblasti podnikania. Je to vzájomne výhodné partnarstvo, pretože Procter & Gamble bude využívať veľkú distribučnú sieť firmy Coca.-Cola a najmä značky Coke. Súčasne sa môže pochváliť tým, že ročne venuje na výskum a vývoj nových výrobkov asi 2 mld. USD a získa asi 10 patentov na obohacovanie potravín vitamínami a mikroprvkami.
To čo však spája oboch nových partnerov je ich spoločnoý konkurent – firma Pepsi Co. Tá je známa ako svetový líder obohacovaných nápojov a je veľkým hráčom na trhu zemiakových lupienkov. Tržby za predaj štiav Tropicana (Pepsi) dosiahol za minulý rok 2,4 mld. USD. Avšak tržby za predaj štiav Minute Maind (Coca-Cola) boli 2,2 mld. USD. Na trhu zemiakových lupienkov sú noví partneri trochu pred Pepsi, ktorej Frito_lay sa predávajú horšie ako Pringles.