Akcie spoločností vyrábajúcich spotrebný tovar a hlavne akcie P&G sa zaslúžili o to, že index DJIA ešte v prvej polovici týždňa testoval úroveň 10 900 bodov. Tento mierny záchvev ceny smerom hore k úrovni 65 USD za akciu je po dlhšom čase sprevádzaný optimistickejšími očakávaniami radostnejších zajtrajškov. Firma oznámila lepšie ako očakávané hospodárske výsledky, ktoré po dlhom čase kvartálnych sklamaní priniesli investorom dôveru v ďalší vývoj stratégie spoločnosti zameranej na znovuoživenie príjmov z hlavných produktových radov.
Cena za akciu P&G utrpela hlavne v čase boomu technologických akcií na začiatku roka 2000. Z dovtedajších maxím na úrovniach nad 115 USD sa vo veľmi krátkom čase prepadla na 53 USD na začiatku marca 2000. Po piatich mesiacoch bez jasného smeru sa o ziskoch dalo začať hovoriť až od augusta 2000. Cena sa so striedavými poklesmi pomaly dostáva na úrovne nad 75 USD a od toho času zotrvávala v oscilačnom pásme 75 USD – 66 USD až do konca februára tohto roku, kedy sa znova vrhla na dno svojich možností a klesla na 56 USD s postupným návratom na súčasných 64 USD.
Vyhliadky sú veľmi opatrné. Podľa priemeru očakávaní zo Zacks by spoločnosť mala rásť v tomto roku tempom asi 5,2% a v budúcom roku zrýchliť na 6,5%, pričom v nasledujúcich piatich rokoch by mala rásť priemerným tempom 10,8% ročne. Tohtoročné očakávania sú mierne nad celým odvetvím, vzdialenejšia budúcnosť by sa však mala priaznivejšie odohrávať v prospech P konkurentov. V roku 2002 by malo celé odvetvie vzrásť o 7,5%, v nasledujúcich piatich rokoch až o 14,3% ročne. Zmiešané vyhliadky spoločnosti potvrdzuje aj nedávne zníženie priemerného odporúčania na „hold“ z „buy“, ako aj pomer P/E, ktoré v prípade P&G je momentálne na úrovni 25,2 oproti odvetvovému 30,1.
Celosvetový gigant Procter and Gamble podniká v segmente spotrebných tovarov v piatich divíziách: pracie prášky, papier, kozmetika, potraviny a nápoje a zdravotná starostlivosť. Jeho najbližšími konkurentmi sú v jednotlivých segmentoch Unilever, Henkel, L´Oreal, Nestlé. Nerastúci predaj je podľa predstaviteľov spoločnosti spôsobený hlavne nedostatočným odlíšením produktov od svojich rivalov a tiež neinovatívnou reklamou. Podľa očakávaní trhu sa zdá, že v najbližšej dobe k zmene nepríde a problémy v P&G budú pretrvávať.