Keď sa na jeseň minulého roka spojil jeden zo žalobcov so žalovaným v spore RIAA verzus Napster, začalo sa hovoriť o platenej službe, ktorú dnes využíva niekoľko miliónov ľudí na celom svete, ako je známe, zadarmo. Podmienka spoplatnenia služby, ktorú poskytuje Napster, bola zakorenená už v zmluve medzi Bertelsmann Music Group (BMG) a spoločnosťou Napster a dnes sa k tejto zmluve pridala ďalšia – s renomovaným európskym hudobným vydavateľstvom Edel Music AG s rovnakým zámerom.
Najnovší vývoj privítal aj Bertelsmann a netají sa s tým, že by bol rád, keby sa k spojenectvu pridali aj ďalšie hudobné spoločnosti. Tu sa však dá očakávať, že súdny spor bude vzhľadom na celý rad žalobcov pokračovať a ovplyvní budúcnosť vymieňania mp3 súborov touto cestou. Vykonny šéf spoločnosti Napster Inc. sa ale rozhodnutia súdu nebojí a ako povedal, spoločnosť bude výrok rešpektovať a aj v prípade najhoršieho scenára bude hľadať cestu, ako pokračovať v poskytovaní služby, aby sa nestalo, že bude zrušená. Zdá sa, že predstavu už má, o čom nesvedčia len novoexistujúce obchodné spojenectvá, ale aj posledná softvérová verzia služby obsahujúca linku na elektronický virtuálny obchod CDnow, ktorý patrí spoločnosti Bertelsmann eCommerce Group, kde si môže zákazník vyhľadať a kúpiť prakticky akúkoľvek hudobnú produkciu.
Obchodný model – cesta, akou sa uberá Napster je takto jasná a zainteresovaným obchodným partnerom prinesie viac ziskov, no je otázne, či služba Napster, ako ju poznáme dnes, si zachová dnešnú popularitu a jedinečnosť, alebo sa zaradí k tuctovým hudobným virtuálnym obchodom.