…pričom dodáva, že zodpovední manažéri by sa mali namiesto organizovania tlačových konferencií venovať riešeniu problémov slovenských železníc. Uvádza sa to v stanovisku, ktoré dnes agentúre SITA poskytol hovorca ŽSR Miloš Čikovský. „Také niečo by som si nedovolil povedať na adresu vedenia VSŽ, pretože nekultivovaným vyhlásením by som sa dotkol nielen vedenia VSŽ, ale zároveň zhodil vlastný podnik,“ tvrdí M. Čikovský. Žiadny člen vedenia ŽSR nevystúpil podľa Čikovského ani verejne, ani neverejne proti VSŽ. Informácie o „tunelovaní“ a nadštandardných zľavách VSŽ v preprave na železnici boli uvádzané v spravodajských a komentovaných redakčných príspevkoch. Vedenie ŽSR je veľmi zdržanlivé pri informovaní o obchodných vzťahoch nielen s VSŽ, ale so všetkými partnermi. Obchodné rokovania o objektivizácii zmluvných cien za prepravu tovaru vychádzali podľa Čikovského z podnikovej filozofie, ktorá sleduje stabilizáciu železníc, avšak v žiadnom prípade nie na úkor iných podnikov. Dohodnuté ceny s prepravcami sú spravidla nižšie ako ponukové, stali sa pre železnicu neudržateľnými, pretože vzrástli náklady na trakčné palivo a energiu. Tento cenový nárast už nebolo možné kompenzovať ďalším znižovaním mernej spotreby. Základné ponukové ceny vyhlásené príslušnými tarifami zostávajú do konca roka 1997 bez zmien, od 1. januára 1998 ceny v nákladnej doprave vzrastú o 12 %. Hovorca VSŽ Jozef Marko v utorok poskytol agentúre SITA stanovisko, v ktorom odmietol obvinenia VSŽ z ich podielu na tunelovaní ŽSR. „Napriek ústretovému prístupu výhradného prepravcu surovín a materiálov do a z VSŽ predstavitelia ŽSR pokračujú v prezentovaní problémov na železnici spôsobom, ktorý vyvoláva v médiách i na verejnosti proti VSŽ negatívne reakcie, “ uviedol vo vyhlásení Marko.
ČLÁNOK
Predstaviteľov Železníc SR (ŽSR) prekvapuje a zaráža vecný obsah a nemiestna forma utorkového vyhlásenia VSŽ, a.s.,
30. októbra 1997
KURZY
11. 12. 2024
USD | 1,051 | 0,002 |
CZK | 25,117 | 0,019 |
GBP | 0,825 | 0,001 |
HUF | 409,480 | 1,670 |
CAD | 1,491 | 0,000 |