Prvá doplnková dôchodková poisťovňa TATRY-SYMPATIA uzatvorila doteraz v tomto roku podľa doterajších relevantných hodnotení 65 000 nových zamestnaneckých a poisteneckých zmlúv a ďalších viac ako 1 300 zamestnávateľských zmlúv o podmienkach doplnkového dôchodkového poistenia pre zamestnancov. Objem majetku poistencov, ktorý spravuje Prvá doplnková dôchodková poisťovňa TATRY-SYMPATIA, prekročil 4 miliardy korún, uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Michal Němec.
V roku 2001, ktorý možno podľa analytikov považovať za rekordný, sa rozšíril počet jej poistencov o takmer 53 000, v tomto roku taký výsledok dosiahla už v priebehu prvých desiatich mesiacov. Významný podiel na tom majú zamestnávatelia a ich podpora doplnkovému dôchodkovému poisteniu zamestnancov.
V roku 2002 sa pričinením Prvej doplnkovej dôchodkovej poisťovne TATRY-SYMPATIA významne prehĺbila funkčnosť doplnkového dôchodkového poistenia. Zvýšil sa napríklad počet príjemcov dávok doplnkového dôchodku – o viac ako 14 tisíc. Objem dávok, ktoré im poisťovňa v roku 2002 vyplatí, prekročí štvrť miliardy korún. Od začiatku činnosti poisťovne vyplatila takmer 28 000 príjemcom dávok viac ako pol miliardy korún.
Záverečný „finiš“ potenciálnych záujemcov o doplnkové dôchodkové poistenie je pred koncom roka 2002 charakteristický vysokým prílivom nových poistencov, pričom Prvá doplnková dôchodková poisťovňa TATRY-SYMPATIA sa pripravila aj na zvýšený záujem samostatne zárobkovo činných osôb a ich spolupracujúcich osôb. V tomto roku, ktorý bol jubilejným 5. rokom jej činnosti, priblížila služby klientom prostredníctvom 38 regionálnych pracovísk. Vybudovaním týchto pracovísk zabezpečila svojim poistencom, zamestnávateľským klientom i žiadateľom o výplatu dávok doplnkového dôchodku kvalitný servis priamo v regiónoch. Viacerí odborníci, vrátane zahraničných, oceňujú, že Prvá doplnková dôchodková poisťovňa TATRY-SYMPATIA medzi prvými v Európe úspešne vyriešila vstup starších generácií do doplnkového dôchodkového poistenia. Vyzdvihujú know-how poisťovne a tradične vysokú kvalitu služieb, ktoré poskytuje klientom. Relevantným faktom je, že poisťovňa si trúfa aj na nové náročné výzvy v rámci reformy dôchodkového poistenia na Slovensku, vrátane vhodného spôsobu účasti na budovaní druhého piliera dôchodkového poistenia, ktorý od roku 2004 bude fungovať na kapitalizačnom princípe.
Prvá doplnková dôchodková poisťovňa TATRY-SYMPATIA má zvýšený dlhodobý korunový rating BBB s pozitívnym výhľadom a aj v kategórii transakcií v cudzích menách jej Slovenská ratingová agentúra zvýšila hodnotenie z BB- na BB so stabilným výhľadom. Obidve hodnotenia znamenajú, že poisťovňa sa stará veľmi dobre o peniaze na účtoch poistencov, uviedla včera na tlačovej konferencii hlavná analytička Slovenskej ratingovej
agentúry Silvia Kapošová. Jej krátkodobé ratingové hodnotenie je S2, čo predstavuje najlepšie možné krátkodobé ratingové hodnotenie pre subjekty dosahujúce dlhodobé ratingové hodnotenie BBB.
Prvá doplnková dôchodková poisťovňa TATRY-SYMPATIA je doposiaľ jedinou doplnkovou dôchodkovou poisťovňou na Slovensku, ktorá sa dobrovoľne – a po vlaňajšku už aj opakovane – podrobuje ratingovému hodnoteniu, a teda znovu potvrdzuje transparentnosť svojej činnosti a správnosť nastúpenej cesty. Aj najnovší zlepšený výsledok ratingového hodnotenia je pre poisťovňu a jej poistencov mimoriadne cenný. Dáva im istotu, že poisťovňa vhodne a zároveň bezpečne zhodnocuje ich peniaze.
Podľa ratingovej agentúry silnými stránkami Prvej doplnkovej dôchodkovej poisťovne TATRY-SYMPATIA boli a naďalej zostávajú najmä riadenie cash-flow, dlhodobá tvorba kladného hospodárskeho výsledku, vrátane diverzifikovaného riadenia rizík, a tiež konzervatívna investičná politika v oblasti bezpečného umiestňovania a zhodnocovania majetku poistencov, s ktorým poisťovňa hospodári. „Je pre nás osobitne povzbudivé, že sa nám aj napriek zložitej ekonomickej situácii na Slovensku podarilo zlepšiť ratingové hodnotenie poisťovne, čo svedčí o kvalite našej práce“, konštatoval Michal Němec, generálny riaditeľ Prvej doplnkovej dôchodkovej poisťovne TATRY-SYMPATIA v reakcii na výsledok ratingového hodnotenia.