Americkí finančníci v piatok počas zápasu Anglicko – Brazília „fandili“ juhoameričanom. Denník Financial Times napísal, že fanúšikovia futbalu sa obávajú, že porážka Brazílie by mohla túto krajinu zatiahnuť do priepaste finančnej krízy. Výsledky zápasov majstrovstiev sveta vo futbale majú podľa analytikov určitú mystickú úlohu, ktorú psychológia hrá pri finančných krízach. Brazília len ťažko zabráni pádu realu a vyrovnaniu rozpočtu. Futbal však môže znížiť napätie na finančných trhoch.
Financial Times konštatuje, že víťazstvo nad takým veľkým súperom ako Anglicko, nehovoriac o víťazstve na celých majstrovstvách sveta by pomohlo aspoň na určitý čas zbaviť krajinu a finančné trhy napätia a stabilizovať ich.
„Víťazstvo Brazílie má dôležitý psychologický efekt,“ povedal pre Financial Times vedúci oddelenia emergin markets JP Morgan Chase Moktar Foll, ktorý mimochodom fandí Senegalu odkiaľ pochádza.Okrem iného víťazstvo Brazílie znamená to, že obchodníci na devízových trhoch v Brazílii budú mať lepšiu náladu a vytvoria lepšie pozadie pre Bazílske aktíva.
V druhej polovici deväťdesiatych rokov sa dominový efekt stal tradičným javom na finančných trhoch novovznikajúcich trhov. Kríza v jednej krajine vyvolávala masový útek investorov z ostatných krajín. Avšak default a devalvácia v Argnetíne nemali podstatný vplyv na ostatné krajiny, ktoré patria do kategórie nových trhov. Neovplyvnili ani najbližšieho suseda Brazíliu, ktorá je najväčším obchodným partnerom Argentíny. Jej krach nie je beybolestný pre kurz brazílskeho realu, ktorý už nikoľko týždňov padá a výnosy obligácií stúpajú.
Predávať obligácie, a tým zvyšovať úverové zaťaženie Brazílie zo súčasných 289,9 mld. USD investorov nútia výsledky sociologických výskumov, podľa ktorých by mal v jesenných prezidentských voľbách vyhrať kandidát ľavice.
V zahraničných bankách a investičných fondoch si robia skutočne nádeje, že víťazstvo Brazílie na šampionáte pomôže ukľudniť voličov. Spoliehanie sa an tieto netradičné spsôoby politickej a ekonomickej stabilizácia investorov nútia veĺmi veľké peniaze vložené do Brazílie.
Podľa Wall Street Journal objem úverov amerických bánk do Brazílskej ekonomiky dosiahol koncom minulého roka 17,9 mld. USD. Je to o 24 % viac ako koncom roku 1996.
V druhej polovici deväťdesiatych rokov také americké banky ako napríklad
Citigroup, JP Morgan Chase, FleetBoston a Bank of America aktívne fungovali v Brazílii a ich invetsície sa podieľali 4 % na celkových úveroch poskytnutých v zahraničí a 32 % na úveroch poskytnutých v Latinskej Amerike a Karibiku.
Podľa odhadu UBS Warburg, finančná skupina Citigroup poskytla brazílskym veriteľom a predovšetkým firmám od 10 do 12 mld. USD.
Citigroup patrí tretina akcií firmy CrediCard, najväčšieho vydavateľa úverových kariet v Brazílii.