Spolocnost eTel svoje odmietnutie velkoobchodnej ponuky Slovenských telekomunikácií (ST) na predaj služieb ADSL odôvodnuje viacerými nedostatkami. Ako predstavitelia eTelu informovali agentúru SITA, jedným z dôvodov nesúhlasu je viazanost služby ST DSL s inými službami ST, co je diskriminujúce pre zákazníka. „ST DSL navyše nie je možné zriadit pri volacom programe ST Mini a zvýhodnenom volacom programe,“ uvádza sa v stanovisku eTelu. ST pritom podla eTelu takto viaže na seba služby, ktoré nemajú žiadnu technickú a prevádzkovú prepojenost.
Dalším faktorom, ktorý môže podla eTelu výrazne ovplyvnit rozhodovanie zákazníka pri výbere providera služieb ADSL je spôsob fakturácie. V prípade, že si zákazník zvolí iného poskytovatela internetových služieb ako ST, bude musiet mat dva nezávislé zmluvné vztahy, jeden s ST a jeden s providerom, a teda aj uhrádzat dve faktúry. Problémom je aj fakt, že ST negarantujú kvalitu služby na úseku od zákazníka po bod prepojenia s providerom. „V ponímaní našej spolocnosti je kvalita služby garantovaná len v prípade, ak je garantovaná na celom úseku transportu dát,“ tvrdí eTel.
Zástupcovia eTelu nesúhlasia ani so spôsobom spoplatnovania služby kombináciou paušálnych poplatkov za pripojenie a poplatkov založených na objeme prenesených dát. „Fakturáciu založenú na objeme prenesených dát možno považovat za spravodlivú iba vtedy, ak nie je kombinovaná s mesacnými paušálnymi poplatkami za pripojenie bez ohladu na prevádzku,“ uvádza sa v stanovisku eTelu.
Provideri sú podla eTelu obmedzení aj v možnosti definovania rýchlosti prepojenia, pretože pri nižších rýchlostiach sa nebudú dat znižovat celkové náklady. Dôvodom je poplatok uhrádzaný ST, ktorý je pre všetky rýchlosti až po 768 kbit/s rovnaký. eTel nesúhlasí ani s telekomunikáciami navrhovaným poklesom cien pri väcšom objeme prenesených dát poskytovatelmi internetu.