Do roku 2020 sa bude 95 % všetkých interakcií medzi klientom a bankou uskutočňovať digitálne a banky v Európe zrušia 40 % svojich pobočiek. Vyplynulo to zo správy medzinárodnej konzultačnej spoločnosti Bain & Company. Fyzické pobočky ale podľa štúdie celkom nevymiznú, len sa dramaticky zredukuje ich počet, funkcia, veľkosť a vzhľad. Podľa Reuters len v minulom roku zavreli banky v Európe viac ako 3 500 svojich pobočiek.
„Na mnohých svetových trhoch vidíme, že banky s najrýchlejším vývojom v digitálnej oblasti rýchlejšie získavajú klientov,“ povedal Mike Baxter z Bain & Company. Okolo 45 % IT výdavkov bánk putuje na zaistenie základných funkcií banky, teda do vecí, ktoré zákazníci nevidia. Pritom asi len päť až desať percent ide do nových technológií, ktoré banku menia v očiach verejnosti. V prípade bánk s rozvinutými digitálnymi procesmi je tento rozdiel výrazne menší, konštatuje správa.
Slováci sú novým technológiám naklonení. Už súčasný vývoj smeruje k dominantnému postaveniu bezkontaktných platieb a mobilného bankovníctva, zároveň sa podľa expertov znižuje aj objem platieb v hotovosti. „Klienti budú spravovať svoje financie úplne on-line, prostredníctvom rôznych druhov vyspelých aplikácií, ktoré budú monitorovať ich plánované i neplánované výdavky. Aplikácie budú tiež ľuďom radiť ako využiť a investovať peniaze na základe ich návykov,“ povedal František Cimbálik, špecialista mobilného bankovníctva on-line banky Zuno.