Znížením celkovej produkcie na 80 % výrobnej kapacity reaguje spoločnosť Panasonic AVC Networks Slovakia, s.r.o. Krompachy na stagnáciu európskych trhov. Ako informoval konateľ spoločnosti Thomas Dietershagen, stavy zamestnancov nebudú znižovať. Udržia ich na terajšej úrovni 1 071 ľudí, pričom sa sústredia na systematické preškoľovanie výrobných robotníkov, ako aj technicko-hospodárskych pracovníkov. Dôraz položia na podstatné zvýšenie kvality, zvýšenie produktivity práce o 15 % a zníženie nákladovosti o štvrtinu počas šiestich mesiacov. Chcú tak eliminovať aj pätnásťpercentný medziročný pokles cien audio- a videotechniky. Vedenie spoločnosti však očakáva mierne zlepšenie situácie v treťom a štvrtom štvrťroku, no nepredpokladá, že počet zamestnancov vzrastie.
V prvom štvrťroku budúceho roku začnú v krompašskom Panasonicu montovať výrobné linky pre úplne novú produkciu – základný model DVD rekordéra, ktorý postupne nahradí výrobu videorekordérov. Celkové investičné náklady prechodu na novú technológiu dosiahnu približne 10 miliónov eur.
Dietershagen uplynulý fiškálny rok spoločnosti, ktorý uzavreli v apríli, hodnotil pozitívne. Uviedol, že sa im podarilo naplniť stanovené ciele. „Ročný obrat krompašskej spoločnosti dosiahol 25 mil. eur a dosiahli sme vyrovnaný hospodársky výsledok s nulovým ziskom,“ povedal. Podľa jeho informácie až 80 % komponentov pre ich finálnu produkciu vyrábajú a dodávajú firmy zo Slovenska, najviac sesterské závody zo Starej Ľubovne a oravskej Trstenej.
Spoločnosť Panasonic Slovakia zmenila obchodné meno len tohto roku a do Krompách prišla v októbri 2000 pôvodne pod názvom Matshushita. Do zriadenia závodu na výrobu video a DVD prehrávačov značky Panasonic investovala okolo 17 miliónov eur. V priemere ročne však do rozvoja spoločnosti, informačných technológií a ekológie investuje ďalších 10 mil. eur.
Denná výrobná kapacita finálnych produktov dosahuje 3 000 kusov videorekordérov, 4 000 kusov DVD prehrávačov a 1 900 kusov kombinovaných prehrávačov. Krompašský Panasonic dodáva svoju produkciu výlučne na európske trhy a k najväčším odberateľom patria Veľká Británia, Nemecko a Taliansko.