Agentúra Gartner/Dataquest zverejnila svoje prvé zistenie o databázovom trhu v roku 2001. Oracle má prvenstvo na trhu s modernými relačnými databázami s 39,8 percentným podielom a vedenie Oracle na unixovom trhu je so 63,3 percentným podielom takisto veľmi silné. No pretrvávajúca orientácia na celkový trh so systémami na správu databáz, ktorý zahŕňa aj databázy na starších systémoch, miesto orientácie na moderný relačný trh, budú aj naďalej prispievať k mylnému vnímaniu pozície Oracle vzhľadom na konkurentov. Z toho dôvodu Oracle spochybňuje tieto chybné závery na niekoľkých frontoch:
· Oracle vyzýva IBM a Microsoft, aby poskytli analytickým agentúram auditované údaje, na základe ktorých bude možné urobiť férové a presné porovnanie;
· Oracle spochybňuje význam prikladaný údajom o celkovom databázovom trhu, ktoré zahŕňajú takisto databázy predané na starších systémoch, keď by pritom hlavný dôraz mal byť kladený na trh s modernými databázovými systémami pre operačné prostredie Unix, Linux a Windows NT;
· Oracle spochybňuje domnienky, že by proti konkurentom strácal podiel na trhu, vzhľadom na to, že nezávislé výskumy aj vývoj základne inštalácie softvéru Oracle tieto domnienky nepodporujú.
V dnešnej dobe, keď sú finančné správy tak starostlivo skúmané, je smutnou iróniou, že údaje o príjmoch a raste, poskytované odborným analytikom samotnými výrobcami, nikto okrem Oracle nenecháva nezávisle potvrdiť. Dokiaľ hlavný konkurenti na databázovom trhu, IBM a Microsoft, nepredložia auditované finančné údaje o predaji databáz, sú dáta v správach analytikov podozrivé. IBM zverejňuje jeden jediný auditovaný údaj, a to príjmy 13 miliárd dolárov z celého svojho softvérového podnikania. Podobne aj Microsoft zverejňuje jedinú auditovanú položku pre svoje podnikanie v oblasti desktopového a podnikového softvéru a služieb. Oracle teda vyzýva IBM a Microsoft, aby poskytli analytickým agentúram auditované údaje, na základe ktorých bude možné urobiť férové a presné porovnanie.
Konkurenti takisto tvrdia, že súťaženie Oracle s nezávislými výrobcami softvéru, ako SAP, PeopleSoft a Siebel, na aplikačnom trhu ublížilo predaju databáz Oracle. Nezávislé dáta potvrdzujú, že sú to zákazníci, a nie výrobcovia softvéru, kto rozhoduje, na akej databáze pobežia hotové aplikačné balíky. Výsledky rovnakého prieskumu agentúry FactPoint ukazujú, že Oracle je preferovanou databázou medzi vedúcimi dodávateľmi hotových aplikácií pre spoločnosti rebríčka Fortune 100. IBM takisto hovorí o zozname stovky migrácií z databázy Oracle, ale podľa predstaviteľov finančnej komunity, ktorí oň požiadali, nebol tento zoznam nikdy zostavený. Naproti tomu Oracle pozoruje migrácie z mainframových inštalácií IBM DB2 na Oracle a z databázy Informix na Oracle. Agentúra Harte-Hanks uskutočnila nezávislý prieskum medzi používateľskou základňou Informixu a zistila, že zákazníci, ktorí uvažujú o migrácii z Informixu, sa s trikrát väčšou pravdepodobnosťou rozhodnú pre Oracle než pre IBM DB2. Zo spoločností, ktoré už migráciu vykonali, ich 45 percent zvolilo Oracle a len 13 percent DB2. Na základe nezávislých údajov a aktivít základní inštalácií Oracle aj ostatných výrobcov, Oracle spochybňuje domnienky, že stráca podiel na trhu v prospech konkurentov.