O slovenský startup, aplikáciu Simplicity sa zaujímajú americké mestá. Po šiestich mesiacoch po expanzii na americký trh aplikáciu na komunikáciu miest s občanmi začína využívať 22 miest. Aplikácia Simplicity je teda k dispozícii pre takmer milión obyvateľov Spojených štátoch amerických. V súčasnosti rokujú spoluzakladatelia Simplicity o spolupráci aj s primátorom Miami Francis X. Suarezom.
Slovenský startup Simplicity získal v minulom roku v rámci druhého tzv. seed investičného kola investíciu vo výške 7 miliónov eur. „Získali sme množstvo kontaktov a stále aktívne oslovujeme mestá v USA,“ uviedol spoluzakladateľ Simplicity Juraj Gago.
Medzi používateľov Simplicity patria aj väčšie mestá v USA. Medzi nimi sú napríklad mestá v Kalifornii San Leandro či Santa Maria, ale aj Oakland pri San Franciscu, kde žije približne 450 tisíc ľudí. „Spojené štáty bojujú s množstvom nepravdivých informácií, čo naša aplikácia znemožňuje, nakoľko ide o priamu komunikáciu mesta a občanov,“ dodal druhý zakladateľ Simplicity Andrej Krúpa.
Aplikácia Simplicity umožňuje zjednodušiť a zrýchliť kontakt mesta s jeho obyvateľmi. Toto technologické riešenie zhromažďuje všetky dôležité informácie od samosprávy, nemocníc, polície, knižníc a ďalších inštitúcií či organizácií v meste a tieto informácie doručuje svojim občanom prostredníctvom notifikácií v smartfónoch na základe preferencií samotného používateľa. Občania sa tiež môžu na svoj úrad obrátiť so svojou požiadavkou, operatívne, online, v reálnom čase.