Poľsko a ostatní noví členovia Európskej únie (EÚ) prisľúbili, že budú bojovať za zmenu započítavania nákladov dôchodkovej reformy v rámci rozpočtových pravidiel únie. Podľa Poľska a Maďarska by sa náklady na dôchodkovú reformu nemali zahŕňať do rozpočtového deficitu, keď bude EÚ v rámci plnenia paktu rastu a stability hodnotiť, či je schodok krajiny pod hranicou 3 % hrubého domáceho produktu (HDP). Slovensko by taktiež ťažilo z takéhoto priaznivého rozhodnutia, jeho dátum prijatia eura je však založený na konzervatívnych predpovediach rozpočtu a zdá sa, že má menej problémov medzi novými členmi EÚ pri plnení kritérií pre prijatie eura.
Ak krajiny nepresadia svoje návrhy do marcového schválenia zmeny paktu stability a rastu, môžu mať problémy s prijatím jednotnej európskej meny v rokoch 2009 alebo 2010. Trojpercentný strop je kľúčovou požiadavkou pre vstup krajiny do eurozóny. Zdá sa však, že tieto návrhy sú odsúdené na neúspech, hovoria predstavitelia z exekutívy EÚ. Podľa nemenovaného predstaviteľa európskej komisie je najlepšie, čo môžu Poľsko a Maďarsko dosiahnuť v rámci reformovaného paktu stability a rastu, že EÚ nebude uplatňovať voči krajinám, ktoré kvôli nákladom na dôchodkovú reformu prekročia trojpercentnú hranicu deficitu, disciplinárne konanie.
Štatistický úrad únie Eurostat poskytol Poľsku čas do roku 2007, aby zmenil spôsob účtovania transferov novovytvoreným súkromným penzijným fondom. Keby krajina neuskutočnila túto zmenu, zvýšil by sa poľský rozpočtový deficit o 1,6 % HDP. Úrad Eurostat totiž rozhodol, že Poľsko a ostatné krajiny musia zastaviť zahŕňanie štátnych transferov, ktoré plynú do povinných súkromných penzijných fondov, do verejných financií.
Podľa zástupcu poľského ministra financií Wieslawa Szczuku podporili Poľské požiadavky Slovensko, Maďarsko, Švédsko a Veľká Británia.