Ford stiahol z liniek Scorpio, Opel Seanatora, Citroen model XM. Posledným mementom je čerstvá skúsenosť Renaultu s prestížnym Vel Satisom. No existujú aj výnimky. Tou najúspešnejšou je nepochybne Peugeot 607, neúnavný francúzsky súper pre Mercedes triedy E, BMW radu 5, či Audi A6.
Od uvedenia na trh v máji roku 2000 predala francúzska automobilka viac ako 150 000 kusov týchto majestátnych limuzín a zdá sa, že s odbytom nebude mať problémy ani v budúcnosti. Peugeot práve posilnil jej technologický arzenál. Ten by mal byť účinným argumentom aj pre tých najzarytejších priaznivcov nemeckých značiek.
Nová pýcha na naftu
Do roku 2005 teda vstupuje šesťstosedmička na sebavedomých sedemnásťpalcových diskoch kolies, s novým dizajnom čelnej masky, väčšími nárazníkmi a o tri centimetre dlhším predným previsom. Mierne predĺženie si vyžiadali zmeny pod kapotou. Tu našla svoje miesto nová pýcha koncernov PSA a Ford – priečne uložený vidlicový 6-valcový turbodiesel 2,7 HDi a šesťstupňová automatická prevodovka ASIN Porsche-Tiptonic. Je sa na čo tešiť. Novučičký diesel je prvým sériovým motorom tejto kategórie s dvojicou turbodúchadiel, jedným pre každý rad valcov. Výsledkom je nielen vysoký výkon 150 kW, ale aj mohutný krútiaci moment 440 Nm. V praxi to znamená akceleráciu z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy. To je tvrdý úder nielen pre podstatne drahších nemeckých konkurentov, ale aj pre trojlitrovú benzínovú verziu šestosedmičky. No aby si predsa len zachovala svoj prestížny status, motor 3,0 V6 prešiel inováciou, ktorá zvýšila jeho výkon o symbolické tri kilowatty. Práve tie mu umožnili prekonať dieslového súrodenca aspoň v maximálnej rýchlosti. Pri pohľade do tabuľky technických údajov je však v ostatných smeroch prakticky bezmocný. Ako v akcelerácii, tak v spotrebe. Diesel si totiž vystačí priemerne s 8,4 litrami nafty na 100 kilometrov. Naviac je ohľaduplnejší k životnému prostrediu. Tretia generácia filtra pevných častíc má predĺžený servisný interval zo 120 000 až na 200 000 kilometrov. Pri tomto údaji neostáva nemeckým konkurentom nič iné, než s úctou sklopiť zrak.
Inteligentný podvozok
Technologická inovácia neobišla ani podvozok. Nešlo pritom o detaily. Šesťvalcové verzie dostali aktívne tlmiče AMVAR s plne nezávislým riadením pre každé koleso, čím sa šesťstosedmička posunula v oblasti komfortu a bezpečnosti na špičku triedy. Riadiaca jednotka totiž umožňuje meniť v zlomku sekundy charakteristiku tlmenia v celkom deviatich odlišných režimoch. Vodič sa však môže pre športový mód podvozku rozhodnúť aj individuálne, jednoduchým tlačidlom na stredovom tuneli.
S bezpečnosťou súvisí aj použitie nového stabilizačného systému ESP s kontrolou pretáčavosti a nedotáčavosti . V balíku pasívnej bezpečnosti pribudli nové čelné airbagy, automatický uzamykací systém po prekročení rýchlosti 10 km/h, či detektor podhustenia pneumatík.
Svoj dlh voči najnáročnejším zákazníkom dohnala vlajková loď Peugeotu aj v oblasti komfortného vybavenia. Nájdeme v nej úplne nové audiosústavy, väčší multifunkčný displej informačného systému, ale aj parkovací asistent s prednými senzormi, či tempomat s obmedzovačom rýchlosti.
S takouto výzbrojou by sa nová šestosedmička nemusela hanbiť ani na americkom kontinente. No Peugeot svoj vstup za Atlantik napriek mnohým avízam neustále odkladá.
Technické údaje: Peugeot 607
Rozmery karosérie
Dĺžka /šírka / výška (mm)?4 900 x 1 835 x 1 460
rázvor náprav (mm)?2 800
objem batožinového priestoru/nádrže (l)? 480
Nové motory?2,7 HDi?3,0 V6
počet valcov/ventilov?V6/24 2xDOHC Biturbo?V6/24 2xDOHC
zdvihový objem (cm3)?2 721?2 946
max. krútiaci moment (Nm/min -1 )?440?290
max. výkon (kW/min -1 )?150?155
Prevádzkové parametre
Max. rýchlosť (km/h)?230?235
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s)?9,3?9,9
Priemerná spotreba na 100 km (l)?8,4?10,2