Nepravdivo vyplnené údaje pri žiadosti o pôžičku, či chyby z nepozornosti môžu viesť k zdĺhavému schvaľovaniu alebo dokonca k zamietnutiu. „Chcete lepší úrok a tak si napíšete vyšší príjem? To naozaj nie je dobrý nápad,“ skonštatoval produktový manažér ZUNO banky Peter Jandura. No aj preklepy alebo poprehadzované riadky môžu mať za následok čakanie alebo zamietnutie.
Ak mal žiadateľ v minulosti problémy so splácaním pôžičky, môže to podľa Janduru ovplyvniť jeho budúce úvery. Zrušenie žiadosti o pôžičku nijako neovplyvňuje klientov obraz v očiach banky. Najčastejšie rušia žiadosti klienti, ktorí nie sú spokojní s podmienkami banky, alebo si to jednoducho rozmysleli. „Zrušenie nemá na úverovú históriu v podstate žiadny vplyv,“ doplnil Jandura.
Zamietnutá žiadosť však podľa Janduru znamená, že klient o pôžičku žiadal a banka ho odmietla. „To nie je úplne najlepšie znamenie a pri ďalšej žiadosti sa na to môže prihliadať,“ poznamenal Jandura. Samozrejme to ale podľa neho neznamená, že kvôli jednej zamietnutej žiadosti už nikdy žiadny úver klient nedostane. Väčší vplyv na rozhodovanie banky má, ak ide o sériu takýchto zamietnutých žiadostí.
„Záujem o poskytovanie spotrebiteľských úverov dokazujú aj banky, takmer všetky ponúkajú akcie, zvýhodnené úrokové sadzby, prípadne iné akciové benefity,“ uviedol výkonný riaditeľ portálu Finančný kompas Maroš Ovčarik. Zaujímavé kampane sa môžu podľa senior analytika spoločnosti Fincentrum Petra Világiho objaviť už na jeseň tohto roka. Október a november sú totiž tradične veľmi silné mesiace, kedy dopyt po spotrebiteľských úveroch vrcholí.