Zásielkový obchod s kompaktnými diskami sa v prvých šiestich mesiacoch tohto roku medziročne znížil o 7 %, keď tržby firiem klesli pod vplyvom rastúceho využitia internetových služieb. Uviedla to v pondelok americká asociácia nahrávacieho priemyslu (RIAA), ktorá zastupuje najväčšie značky v hudobnom odvetví.
Výsledky štúdie RIAA dokázali, že 41 % z 860 opýtaných používateľov internetu vo veku od 12 do 54 rokov, ktorí si za posledných šesť mesiacov stiahli viac hudobných záznamov, zároveň kupuje menej albumov ako pred pol rokom a že iba 19 % z nich si kupuje viac hudobných nosičov. Štúdia tiež zistila, že počet pirátskych CD nosičov, získaných prostredníctvom internetu, sa za posledný rok zdvojnásobil. Na otázku, či by si kúpili album alebo stiahli pesničku z internetu od interpreta, ktorého prvýkrát počuli, si vybralo 20 % respondentov druhú možnosť a 14 % opýtaných by si radšej kúpilo album. Z respondentov vo veku 12 až 18 rokov 35 % odpovedalo, že by si radšej stiahli pesničku zadarmo a iba 10 % by preferovalo kúpu albumu.
Nahrávací priemysel úspešne porazil prvý populárny server Napster, ktorý bol odsúdený za porušovanie autorských práv zásluhou jeho služieb umožňujúcich sťahovanie digitálnych záznamov. Odvtedy sa však objavili ďalšie, ako Kazaa a Morpheus. Podľa štúdia výskumného centra Forrester Research pirátstvo nie je jediné zodpovedné za pokles tržieb z predaja nosičov. Dôležitejšími faktormi sú podľa štúdie všeobecná situácia v ekonomike a konkurencia iných médií. Päť najväčších gramofónových značiek Sony Music, Warner Music Group, EMI Group Plc, Universal Music Group a BMG Entertainment, ako aj iné spoločnosti sa pokúšajú získať užívateľov internetu, aby využívali ich predplatiteľné služby na webe. Žiadna z nich však nedosiahla taký masový ohlas ako neautorizované služby.