Výdavky do internetovej reklamy na Slovensku v roku 2017 dosiahli výšku 118 miliónov eur. V medziročnom porovnaní ide o nárast oproti roku 2016, kedy výdavky dosiahli 112 mil. eur. Informovalo o tom v utorok združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia. V rámci členských výdavkov do jednotlivých formátov najviac narástla natívna reklama, ktorá dosiahla hodnotu štvornásobku výdavkov roka 2016. „Na členských médiách rástlo aj video o 39 % v porovnaní s rokom 2016. Za rastom programmatického predaja reklamy o 62 % stojí práca médií, ktoré v roku 2017 urobili významný posun v možnostiach automatizovaného nákupu ich mediálneho priestoru,“ uviedlo združenie.
Vzhľadom na zmenu v deklarácii výdavkov medziročne vie združenie porovnávať len niektoré kategórie formátov. Bannerová reklama zaznamenala celkovo minimálny nárast, konkrétne o 0,4 % v porovnaní s rokom 2016. Rast evidoval typ reklamy „classifieds and directories“ (tzv. riadková inzercia, katalógová reklama) o 8 %. „Výrazný nárast sme zaznamenali v mobilnej reklame za celý trh ako aj v členskej základni (u členov dosiahla 7,5-násobok roka 2016). Aktuálne má mobilná reklama 37-percentný podiel z celkových výdavkov,“ dodalo združenie.
Ako zhodnotila výkonná riaditeľka IAB Slovakia Daša Karpelová, v priebehu roka 2017 sa na Slovensku potvrdil celosvetový trend, kedy celkový počet zobrazení v mobilných zariadeniach predbehol celkový počet zobrazení v PC zariadeniach. „Tak ako sme predpovedali, aj výsledky potvrdzujú, že mobilná reklama má na Slovensku stále potenciál rastu,“ poznamenala. V roku 2017 bol na Slovensku programmaticky nakúpený mediálny priestor v hodnote cez 9 mil. eur. Tento spôsob nákupu je atraktívny najmä v prípade video reklamy.
IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) vznikla v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 39 členov.