Predpokladaná výška potrebných investičných prostriedkov na modernizáciu vozňového parku a infraštruktúry Železničnej spoločnosti, a.s. (ŽS), je viac ako 120 mld. Sk. V rokoch 2000 až 2006 je objem modernizačných investícií 67,5 mld. Sk. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Michala Baloga však plánovaný cieľ nie je možné splniť bez investorov.
Zdrojmi financovania obnovy železničnej infraštruktúry sú okrem štátneho rozpočtu aj úvery so štátnou zárukou. Železnice budú v budúcnosti tiež čerpať prostriedky z vlastných zdrojov, komerčných úverov a programov Európskej únie, akými sú Phare a ISPA. Z fondu ISPA Balog predpokladá do roku 2006 na konkrétne projekty príspevky vo výške 1 až 2 mld. Sk, príspevky sú však podľa neho použiteľné iba za predpokladu finančnej spoluúčasti ŽS na projektoch.
Ako ďalej uviedol štátny tajomník MDPT, potreba dotácií na obnovu infraštruktúry zo štátneho rozpočtu predstavuje 4 mld. Sk ročne, pričom kapitálové výdavky rozpočtu sú v súčasnosti na úrovni 350 mil. Sk ročne. Zvyšok predstavujú úvery so štátnou zárukou. Zo štátnej dotácie Balog predpokladá na modernizáciu vozňového parku dotácie približne 550 mil. Sk ročne.