Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) považuje za cielový rok pre dobudovanie dialnicnej siete rok 2010. Ako na utorkovej tlacovej besede uviedol minister Prokopovic, na dobudovanie dialnicnej siete severnou trasou je potrebné preinvestovat ešte 200 mld. Sk, to znamená 23 mld. Sk rocne. „Pri súcasnej dotácii zo štátneho rozpoctu, ktorá predstavuje približne 8,5 mld. Sk je to dost ambiciózny ciel,“ skonštatoval Prokopovic. Minister predpokladá, že ak by do procesu dofinancovania dialnic nevstúpil alternatívny kapitál, celý proces dostavby by sa tak predlžil o dalších 10 rokov.
Minulý týžden MDPT schválilo stratégiu kohézneho fondu pre sektor dopravy, ktorá predpokladá cerpat financie na podporu rozvoja dopravy a infraštruktúry európskeho významu v rokoch 2004 až 2006 v celkovom objeme 193 mil. EUR. Ako dalej minister dodal, na najbližšom rokovaní vláda SR prerokuje národný rozvojový plán, kde sa v rámci regionálneho operacného programu pod názvom Základná infraštruktúra navrhne v rokoch 2004 až 2006 cerpat z európskeho fondu regionálneho rozvoja na podporu modernizácie dopravnej infraštruktúry dalších 120 mil. EUR. „V kohéznom fonde predpokladáme vynaložit v spomínaných rokoch do cestnej infraštruktúry 180 mil. EUR a zo štrukturálnych fondov takmer 58 mil. EUR,“ uzavrel Prokopovic.
Záujem podielat sa na dofinancovaní výstavby dialnic predbežne vyjadrili firmy s Izraela, Talianska a Francúzska. „V súcasnosti na úrovni sekcie cestnej infraštruktúry ministerstvo nezáväzne rokuje aj s dvoma nemeckými spolocnostami a jednou firmou s Rakúska,“ uviedol minister. Podla Prokopovica južná trasa nemôže byt v žiadnom prípade alternatívou severnej vzhladom na to, že nejde o dialnicu ale o rýchlostnú komunikáciu.