Vládny kabinet v stredu schválil model postupu transformácie Železničnej spoločnosti, a.s (ZSSK). Postup predpokladá rozdelenie ZSSK na dve akciové spoločnosti, pričom jedna spoločnosť by sa zaoberala osobnou prepravou a druhá nákladnou dopravou. Do konca roku 2004, respektíve do konca prvého štvrťroka 2005 by sa mala ZSSK rozdeliť do dvoch spoločností, a následne by sa mal privatizovať majoritný podiel spoločnosti, ktorá sa bude zaoberať nákladnou dopravou. Výnos z privatizácie by sa mal použiť na zníženie dlhov a záväzkov ZSSK.
ZSSK vypracovala viac variantov o možnosti odpredaja časti svojich akcií investorovi. Prvý variant predpokladal predaj časti akcií celej spoločnosti, druhý variant predpokladal odčlenenie osobnej od nákladnej dopravy. Každú z nich by zastrešovala samostatná akciová spoločnosť a následne by sa predala časť akcií spoločnosti spravujúcej nákladnú dopravu. Podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavla Prokopoviča by rozdelenie oboch dopráv uľahčilo aj definovanie oblastí v osobnej doprave, ktoré sú neefektívne.
Rozhodnutie o výške predávaného podielu je pritom v rukách akcionára spoločnosti, teda štátu, pričom zákon v súčasnosti umožňuje predaj 49 % akcií. Podľa Prokopoviča, v prípade, že to umožní zákon, môže sa predať aj vyšší podiel.