Oneskorovanie privatizačných projektov na jednotlivých ministerstvách spomaľuje zamýšľané transformačné procesy vlády v tomto volebnom období. Vláda už v júli minulého roku uložila Ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií SR povinnosť spracovať v spolupráci so Železnicami SR projekt transformácie ŽSR tak, aby sa mohol aplikovať od 1. januára 2000. Projekt mal zároveň slúžiť ako východisko reštrukturalizácie a privatizácie. Plnenie uznesenia mešká viac ako pol roka, pričom v súčasnosti je projekt v medzirezortnom pripomienkovanom konaní. Uvádza sa to v Koncepcii privatizácie majetku štátu na ďalšie obdobie a vyhodnotení pasportizácie majetku štátu z dielne Ministerstva pre správu a privatizáciu národného majetku SR (MSPNM).
Ďalším meškajúcim rezortom je Ministerstvo pôdohospodárstva SR. Koncepciu transformácie podnikov vodární a kanalizácii (VaK) malo totiž predložiť už v priebehu roku 1999, neustále však odkladá definitívne prerokovanie koncepčného materiálu vo vláde. Argumentuje pritom takzvaným kompetenčným problémom s MSPNM, ktorý však je podľa ministerstva privatizácie len „pseudoproblémom“. Zatiaľ čo MSPNM navrhuje zrealizovať transformáciu a prevod majetku VaK prostredníctvom zákona o veľkej privatizácii, ministerstvo pôdohospodárstva presadzovalo už niekoľko spôsobov, ktoré sú bez viacerých legislatívnych zmien nerealizovateľné a proces transformácie predlžujú, konštatuje sa v privatizačnej koncepcii.
Aj ďalšie rezorty sa ani na opakované žiadosti nevyjadrili k možnostiam privatizácie majetku, ktorý je v ich správe, a viacero inštitúcií a podnikov nenavrhli zaradiť do privatizácie. MSPNM preto odporúča, aby jednotlivé rezorty predložili do konca tohto roka materiál na rokovanie vlády, kde by zdôvodnili nutnosť zachovania konkrétnych činnosti v podobe štátneho podniku na základe špecifík činností a hospodárskych výsledkov.